اجتماعی و فرهنگی

آمار متولدین و متوفی ها در ۲۴ ساعت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی اکبر محزون درباره آمار ۳ماهه ولادت و فوت اظهارداشت: ۳۷۷ هزار و ۶۸۶ رویداد ولادت در ۳ ماهه امسال در کشور به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۹۴ هزار و ۶۵۴ ولادت پسر و ۱۸۳ هزار و ۳۲ ولادت دختر در ۳ ماهه امسال در کشور به ثبت رسیده است.

محزون بیان داشت: در بررسی تحولات آماری، ۲ استان گیلان و لرستان به دلیل رشد منفی ثبت ولادت مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور افزود: در سال ۹۴، استان گیلان ۳.۴- درصد و استان لرستان ۲.۰- درصد کاهش موالید داشته است. در ۳ ماهه امسال نیز روند کاهش موالید در این ۲ استان ادامه داشته است که در گیلان به ۴- درصد و در استان لرستان به ۶.۴- درصد رسیده است.

محزون بیان داشت: روند نوسانات افزایشی یا کاهشی موالید ماه به ماه از سوی سازمان ثبت احوال کشور در حال بررسی است و در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان به ترتیب ۱۲.۲ درصد و ۷.۷ درصد رشد موالید را داشته‌ایم.

وی یادآور شد: در سال‌های ۹۱ تا ۹۳ به ترتیب ۲.۹ درصد، ۳.۵ درصد و ۴.۲ درصد رشد موالید را داشته‌ایم که در سال ۹۴ با کاهش رشد موالید، این رشد به ۲.۳ درصد رسید و در ۳ ماهه امسال رشد موالید به ۰.۵ درصد (کمتر از یک درصد) رسیده است.

مدیرکل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور یادآور شد: طی این مدت به ازای هر ۱۰۰ دختر، ولادت ۱۰۶ پسر به ثبت رسیده و در هر شبانه روز ۴ هزار و ۶۱ و در هر ساعت به طور متوسط ۱۶۹ ولادت در کشور به ثبت می‌رسد و این در حالی است که سال گذشته در هر ساعت ۱۷۹ ولادت داشته‌ایم.

وی درباره آمار فوت در کشور اظهارداشت: در کل کشور ۹۲ هزار و ۴۲۸ رویداد فوت در ۳ ماهه امسال به ثبت رسیده است که از این تعداد ۵۲ هزار و ۳۵۱ نفر مرد و ۴۰ هزار و ۷۷ نفر زن بوده‌اند.

محزون خاطرنشان کرد: طی این مدت به طور متوسط در هر شبانه روز ۹۹۴ و در هر ساعت ۴۱ رویداد فوت به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا