اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

زاکانی: برای اداره تهران یک ریال هم قرض نگرفتیم

به گزارش شوراآنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در برنامه تلویزیونی جهان‌آرا به بارش برف تهران اشاره کرد ‌و گفت: مطلقا در برف دیروز غافل‌گیر نشدیم؛ ترافیک مقطعی اتوبان صیاد بخاطر تصادف و ترافیک اتوبان ارتش ناشی از مه‌گرفتگی بود.بیش از ۱۰هزار نفر از همکاران من شبانه‌روز برای برف‌روبی کف خیابان بودند.

تشکر پلیس از برف روبی تهران/ تور بازدید خبرنگاران از فرایند برف روبی

زاکانی ادامه داد: آنقدر شن ریخته بودیم که پلیس راهور نیز تشکر کرد.همین دیروز یک‌ تور ویژه خبرنگاری در منطقه ۵ تهران برای بازدید از فرایند برف‌روبی برگزار کردیم.

آغاز فروش متری مسکن از طریق بورس/در ۱۶ ماه گذشته حتی یک سانتی متر تراکم هم نفروختیم

شهردار تهران در خصوص فروش متری مسکن در تهران گفت: طرح مسکن متری را با هدف جذب نقدینگی برای رونق صنعت ساخت و حفظ سرمایه شهروندان راه‌اندازی خواهیم کرد.

زاکانی ادامه داد: مردم بزودی می‌توانند از بستر بورس اقدام به خرید کنند.

وی تاکید کرد در ۱۶ ماه گذشته حتی یک سانتی متر تراکم هم نفروختیم.پیشنهاد بودجه ما برای سال آینده ۷۰ هزار میلیارد تومان است؛ بودجه امسال ۵۰ همت بود؛ این اعتبارات عمدتا از طریق مولدسازی و مشارکت تامین خواهد شد.

دولت سابق معتقد بود باید تهران را گران کرد تا جمعیت از آن خارج شوند

زاکانی در خصوص قرارگاه مسکن گفت:  دولت سابق معتقد بود باید تهران را گران کرد تا جمعیت از آن خارج شوند. در حالی که در سال ۹۱ در تهران سالانه حدود ۳۰ هزار پروانه ساختمانی صادر می‌شد و سال گذشته تنها ۵ هزار و ۴۰۰ پروانه صادر شد؛ «قرارگاه مسکن» سال گذشته با هدف رونق صنعت ساختمان ایجاد شد و هدف‌گذاری ساخت ۱۸۰ هزار واحد در تهران انجام شده است.

مافیای زباله و کودکان زباله‌گرد جمع خواهد شد

شهردار تهران در خصوص برنامه شهرداری در خصوص مسئله بازیافت و زباله‌گردی گفت: روزانه ۴۸۰۰ تُن زباله برای دفن راهی آرادکوه می‌شوند؛ درحال توسعه مراکز میانی بازیافت هستیم تا دست‌کم ۳۰درصد از این بار کاسته شود.

شهردار تهران گفت: اواسط اسفندماه اپلیکیشن ویژه بازیافت برای شهروندان رونمایی خواهد شد؛ با این اقدام بساط مافیای زباله و کودکان زباله‌گرد جمع خواهد شد.

روزی که مسئولیت گرفتیم ۱۱۳۰۰ معتاد متجاهر در سطح شهر تهران پراکنده بودند/پنج هزار تخت برای بستری کردن معتادها ایجاد کردیم

زاکانی در ادامه گفت: روز اول گفتیم کارهای تهران با شهرداری است؛ آن بخشی از مسائل که مستقیم بر عهده شهرداری است را می پذیریم و در سایر موارد نیز کمک می کنیم که نهادهای دیگر وظیفه خود را به درستی انجام دهند. در همین رابطه می‌توان به تشکیل قرارگاه اجتماعی شهرداری اشاره کرد؛ روزی که مسئولیت گرفتیم ۱۱۳۰۰ معتاد متجاهر در سطح شهر تهران پراکنده بودند؛ با اینکه در زمینه سازماندهی معتادان شهرداری مسئولیت مستقیمی ندارد اما خود را متعهد کردیم که پنج هزار تخت برای بستری کردن معتادها ایجاد کنیم زیرا معتادان را همانند خانواده خود می دانستیم؛ الان با گذشت ده ماه نزدیک چهار هزار معتاد را بستری کرده ایم و ۹ یاور شهر برای خدمت رسانی به آنها داریم.

۲۳ دستگاه در موضوع آلودگی هوا وظیفه دارند/سال گذشته ۱۲۵۰هکتار فضای سبز به شهر اضافه کردیم

وی به موضوع آلودگی هوا در تهران اشاره کرد گفت: ۲۳دستگاه در حوزه آلودگی هوا مسؤلیت دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران تمام تلاش خود را برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهد کرد، گفت: روز گذشته  بیش از ۱۰ساعت با بزرگ‌ترین صنایع کشور یعنی سایپا، ایرانخودرو و مپنا جلسه داشتیم.

به گفته زاکانی، سال گذشته ۱۲۵۰هکتار فضای سبز به شهر اضافه کردیم، امسال به ۱۵۰۰هکتار رسیده است.

وی در خصوص مراکز معاینه فنی خودرو گفت: ظرفیت ما در مراکز معاینه فنی بیش از مراجعات مردم است؛ برای شب عید اما در راستای جلوگیری از ازدحام تدابیر ویژه‌ای خواهیم داشت.تهران تنها شهری است که معاینه فنی برتر صادر می‌کند.

۴۸۰هزار نفر از تهرانی‌ها تا این لحظه در سامانه «من شهردارم» شرکت کردند

زاکانی در خصوص سامانه من شهردارم گفت: ۴۸۰هزار نفر از تهرانی‌ها تا این لحظه در سامانه «من شهردارم» اولویت‌ پروژه‌های عمرانی محلات مختلف شهر را انتخاب کرده‌اند.مشارکت مردم در اداره شهر نه‌تنها اعتمادزا است، بلکه یکی از موانع جدی فساد نیز هست.

کمتر از ۲۰درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم است/یک‌ریال هم برای اداره شهر قرض نگرفتیم

شهردار تهران در شبکه افق به موضوع تحریم ها اشاره کرد و گفت:کمتر از ۲۰درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم است.

وی با بیان اینکه یک‌ریال برای اداره شهر قرض نگرفتیم، گفت: پروژه احداث آزادراه ۱۶،۵ کیلومتری شهید شوشتری (حدفاصل یاسینی تا رستگار) را مجدد فعال کردیم.

زاکانی گفت: یال غربی ادامه بزرگراه یادگار امام در دست اقدام است. همچنین اصلاح ۹۸ تقاطع بزرگراهی تهران که ۷۰۰کیلومتر مسیر مردم را کوتاه می‌کند، در دستور کار است.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه یکی‌ از کلیدی‌ترین نقاط شهرداری «کمیسیون ماده ۵» است، گفت: همه مصوبات آن به‌صورت شفاف هفتگی روی سایت بارگذاری می‌شود.فقط با یک اقدام ۱۰۳ ملک‌ ارزنده را بارزش ۹۹۰۰میلیارد تومان به‌نفع مردم پس گرفتیم.۸۰۰۰میلیارد تومان نیز با نظارت مرکز حقوقی شهرداری بازگردانده شد.

زاکانی بیان کرد: یکی از چالش های موجود در شهرداری از گذشته تاکنون مسئله رشوه خواری اقلیتی بوده است؛ برای مقابله با این چالش ابتدا به سراغ آموزش کارکنان رفتیم و در قدم بعدی تا حد امکان ارائه خدمات شهرداری را از طریق شبکه و سیستم پیش بردیم تا ارتباط مردم با کارمندان به حداقلی ترین حالت ممکن خود برسد و بستر رشد فساد از بین برود.

جانمایی مسیرهای دوچرخه خوب نبود

شهردار تهران در خصوص استفاده از دوچرخه های بیدود هم گفت: در دوران مدیریت شهری قبلی تلاش بر این بود استفاده از دوچرخه تبدیل به فرهنگ شود و مسیرهایی نیز برای این کار در سطح شهر در نظر گرفته شده بود اما این مسیرها به خوبی جانمایی نشده بود؛ ما به دنبال اصلاح این رویه و استفاده از دوچرخه در سطح ایستگاه ها و محلات هستیم.

پاکبانان تهران جز ۴۰ هزار نیروی پیمانکاری هستند

شهردار تهران همچنین در خصوص حقوق پاکبانان های شهر گفت: پاکبانان تهران جز ۴۰ هزار نیروی پیمانکاری ما هستند؛ ۴ ماه است که در رابطه با معیشت آنها کار می‌کنیم و قرار است تا دهه فجر مسئله استمرار کار و دریافت به موقع حقوق آنها را با پیمان کار نهایی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا