اجتماعی و فرهنگی

دستگیری سارقان گیشه‌زن بانک‌های تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  در ساعت ۱۱:۰۰ مورخه ۵ فروردین ۹۵ و از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به کلانتری ۱۱۵ رازی اعلام شد که دو نفر جوان اقدام به پرسه زنی در داخل یکی از شعبات بانکی در خیابان قزوین نموده و به احتمال زیاد قصد سرقت از داخل بانک را دارند.

با اعلام خبر بلافاصله واحد گشت کلانتری ۱۱۵ رازی جهت بررسی موضوع به شعبه بانک مذکور اعزام شدند.

با حضور مأموران در شعبه بانک، جوانی که در مقابل در خروجی بانک ایستاده و مانع بسته شدن آن شده بود دستگیر شد.

با مشاهده دستگیری این جوان توسط مأموران، ناگهان فرد دوم که در داخل بانک حضور داشت و صورت خود را نیز پوشانده بود قصد داشت تا با ایجاد درگیری با مأمورین از محل متواری شود که او نیز طی درگیری دستگیر و در بازرسی از هر دو نفر آنها سلاح سرد به همراه یک عدد اسپری اشک آور کشف شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت بانک به شیوه گیشه زنی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۱۱ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دو متهم بنام های پوریا . ب ( متولد ۱۳۷۳ ) و حسام الدین . الف (متولد ۱۳۶۴) در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت و حتی همراه داشتن سلاح سرد شدند.

پوریا در اظهارات اولیه مدعی شد: با کرایه یک پیک موتوری به شعبه بانک مراجعه کرده و قصد واریز پول به حساب بانکی را داشتم که ناگهان توسط مأموران دستگیر شدم.

با وجود انکار هرگونه انجام سرقت از سوی متهمین، سوابق آنها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که هر دو نفر از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت بویژه کیف قاپی و سرقت های بعنف هستند که از سال ۸۷ تا ۱۳۹۳ بارها به اتهام مشارکت در سرقت های متعدد بعنف، کیف قاپی، ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تخریب عمدی دستگیر و روانه زندان شدند.

 

در ادامه و با بررسی پرونده های سرقت های داخل بانک به شیوه گیشه زنی، در همان مراحل اولیه تحقیقات، تعدادی از مالباختگان که وجوه نقد آنها توسط متهمین در شعبات بانکی میدان حر، خیابان جمهوری، خیابان قزوین و خیابان فارابی مورد سرقت قرار گرفته بود مورد شناسایی قرار گرفتند.

پوریا که در اظهارات اولیه مدعی شده بود صرفا به قصد انجام عملیات مالی به شعبه بانک محل دستگیری رفته است به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: به همراه دو نفر از دوستانم بنام های حسام الدین و حمید به بانک … در خیابان قزوین (محل دستگیری متهمین) رفته بودیم تا [به شیوه گیشه زنی] اقدام به سرقت نماییم.

پوریا در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت: با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵، کلاه به سر و با صورت پوشیده وارد شعبات بانکی شده و در یک لحظه وجه نقد افرادی را که پول نقد دریافت می کردند، سرقت و به سرعت از محل متواری می شدیم.

پوریا در ادامه و در خصوص نحوه آشنایی خود با سایر متهمین به کارآگاهان عنوان داشت که هر سه نفرشان در سفره خانه ای در منطقه تهرانپارس – خیابان بهار با یکدیگر آشنا و پس از اطلاع از سابقه دار بودن یکدیگر، تصمیم به تشکیل گروه جدید سارقین بانکی به شیوه گیشه زن گرفته اند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و اعتراف صریح متهمین به گیشه زنی از بانک های سطح شهر تهران، تعدادی از مالباختگان شناسایی شده که پس از مراجعه آنها به اداره هجدهم متهمین مورد شناسایی قرار گرفتند.

یکی از مالباختگان پس از شناسایی متهمین و در حالی که تصاویر ضبط شده متهمین توسط دوربین های مداربسته بانکی را نیز به همراه داشت در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۱:۱۵ مورخه ۸ اسفند ۹۴ در بانک … شعبه خیابان قزوین قصد پرداخت اقساط بانکی خود را داشتم که ناگهان جوانی پول را از دستم قاپید.

به محض خروج سارق از داخل بانک، جوان دیگری که بیرونِ بانک ایستاده بود اقدام به بستن در کرد و همزمان چاقویی را به سمتم نشان داد.

در همین فاصله کوتاه، هر دو آنها به همراه فرد دیگری که راننده یک دستگاه موتورسیکلت [طرح هوندا ۱۲۵] بود از محل متواری شدند.

با شناسایی عضو سوم گروه سارقین، مخفیگاه حمید . ش (متولد ۱۳۶۳) در خیابان نبرد جنوبی مورد شناسایی قرار گرفت.

کارآگاهان با اعزام به مخفیگاه حمید و اطمینان از حضور وی در محل، قصد دستگیری وی را داشتند که او با اطلاع از حضور کارآگاهان قصد داشت تا از طریق پشت بام از محل متواری شود که پس از یک تعقیب و گریز در پشت بامِ چند منزل، دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره سرقت به شیوه گیشه زنی در مناطق مختلف شهر تهران، سوابق متهمین در ارتکاب جرایم مختلف بویژه سرقت های به عنف، شناسایی تعدادی از مالباختگان و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا