پرسپولیسی که شبیه پرسپولیس نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پرسپولیس این روزها در حال آماده سازی خود برای داربی است. تیمی که به گفته برخی ها، ضعیف ترین پرسپولیس ۴۰ سال گذشته است و هیچگاه این تیم تا این حد کسل کننده بازی نمی کرده و بازیکنانش در خلق موقعیت ضعیف نبوده اند. پرسپولیس درحال حاضر دچار مشکلات زیادی است.

 

نخستین مشکل پرسپولیس در بحث مدیریتی این باشگاه خلاصه شده است. منتقمی معلوم نیست که بالاخره سکان هدایت مدیریت این باشگاه را برعهده می‌گیرد یا نه. همانطور که سرپرست پرسپولیس گفته عطای حضورش در این باشگاه را به لقایش می‌بخشد و ازاین باشگاه در آستانه ورشکستگی می‌رود. پرسپولیس در حال حاضر با بدهی‌ها زیادی از قدیم دست و پنجه نرم می‌کند و بدهی‌های جاری این باشگاه‌ هم چیزی نیست که بشود آن را کتمان کرد. قطعا مدیریت این پرسپولیس جدا از توانایی‌های لازم، نیاز به قدرت ریسک بالا هم دارد چراکه شکست در هدایت این باشگاه، می‌تواند منجر به حذف مدیرعامل آن باشگاه از عرصه فوتبال ایران شود.

 

دومین مشکل فعلی پرسپولیس خلا بازیکن طراح و موثر است. پرسپولیس به صورت جدی با بازیکن سالاری روبه رو است. در این تیم کار به جایی رسیده که دروازه‌بان آنها، سوشا مکانی با کمتر از ده بازی برای پرسپولیس با اظهاراتی حق به جانب درخواست کرده تا پرسپولیسی‌ها بین او و نیلسون، یکی را انتخاب کنند. ظاهرا او متوجه نبوده و نیست که در این باشگاه سال‌ها عابدزاده، سلطانی، عزیزیان و … ایستاده‌اند و بدون هیچ ادعایی هم از این تیم رفته اند. دقیقا مشخص نیست او با چه پشتوانه ای پرسپولیس را در شرایط انتخاب قرار داده اما شاید دلیل این پر مدعا بودن را بتوان به اوضاع نابسامان پرسپولیس مربوط دانست.

 

البته سوشا مکانی همه مشکل نیست. حقیقی، عباس زاده و صادقیان هم از دیگر کسانی هستند که می توان بطور مفصل درباره آنها صحبت کرد، بازیکنانی که متوجه جایی که قرار دارند نیستند و نمونه اصلی آنها صادقیان است، بازیکنی که به طور جدی نیاز به مشاوره دارد هم از کسانی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. او فصل گذشته به پرسپولیس آمد و حالا با وجود محرومیت دو ماه‌ای که پشت سر گذاشته و تاوان دوری او را پرسپولیس داده است، او هم یکبار گفته که نیم فصل از این تیم می‌رود و البته اگر پرسپولیس خوش شانس باشد و این بازیکن در بازی با استقلال تیمش را ده نفره نکند.

 

ظاهرا پرسپولیس به شدت به یک بازیکن بزرگ نیاز دارد تا قدر این پیراهن را بداند و نسبت به آن تعصب لازم را داشته باشد و در نهایت تیم را رهبری کند. کاری که پیشتر کریم باقری در پرسپولیس انجام می‌داد. البته واکنش درخشان به این ماجراها جالب است. او گفت: "یک سری حرمت‌ها از بین رفته و برخی بازیکنان این حریم‌ها را شکسته‌اند، در حالی که در قد و قواره این اتفاقات نیستند."

 

سومین مشکل پرسپولیس تیم ناهمگون آنها است. فیروز کریمی وقتی سرمربی استقلال بود می گفت که جنس تیمش جور نیست و ظاهرا پرسپولیس هم دچار همین مشکل است. پرسپولیس به شدت به لحاظ نفرات دچار مشکل است و آنها در نیم فصل حداقل نیاز به جذب چهار بازیکن تاثیر گذار هستند.

 

حمید درخشان مثل امیر قلعه نویی تاکنون در داربی نباخته و بر روی کاغذ او برابر استقلال به لحاظ مهره چیزی برای ارائه ندارد و قطعا می داند که در صورت شکست در داربی کارش سخت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا