اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

توضیحات معاون منابع انسانی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت تعدیل نیروی پایان سال ۹۷

معاون شهردار تهران در خصوص تعدیل نیرو در شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد.

ابراهیم شیخ معاون توسعه و منابع انسانی شهرداری تهران در خصوص تعدیل نیرو در شهرداری در روزهای پایانی سال گفت: برخی از افراد به سن بازنشستگی می‌رسند و با مقررات دقیق آنها را تکریم  و از مجموعه شهرداری جدا می‌شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس بخشنامه نیروهای بازنشسته به کار گرفته نمی‌شوند گفت:‌به همین منظور تعداد قابل توجهی از نیروها کاهش پیدا می‌کنند.

شیخ  در خصوص ارزیابی عملکرد کارکنان شهرداری گفت: ارزیابی عملکرد بسیار دقیق و جدی است و به محض اینکه افراد تخلف داشته باشند بررسی شده و اگر در محل کار  حضور پیدا نکنند و به وظایف سازمانی خود عمل نکنند برخوردهای جدی صورت گرفته و بر اساس احکام کمیته انضباطی خلع می‌شوند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هر کسی قراردادش تمدید نشود، معنایش این است که آن فرد یا به سن بازنشستگی رسیده ،یا در ارزیابی عملکرد موفق نبوده است و ممکن است مشکلات قانونی در جهت بکارگیری این افراد وجود داشته باشد.

به گفته شیخ به عنوان مثال ۱۲۰ نفر کارت پایان خدمت نداشتند و ما دیگر نمی‌توانستیم از این افراد استفاده کنیم.

وی به قراردادهای مدت معین در شهرداری اشاره کرد و گفت: دو طرف حق دارند ارزیابی‌های لازم را انجام دهند در برخی مواقع طرف قراردادهای ترجیح نمی‌دهند که دیگر  ادامه همکاری دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی اعلام می‌کنند تعدیل‌های نیرو در شهرداری سلیقه‌ای است گفت: از بین افرادی که تعدیل شدند تعداد قابل ملاحظه‌ای کارت پایان خدمت نداشتند یا با معافیت تحصیلی اقدام به عقد قرارداد تمام‌وقت با شهرداری کرده بودند. معافیت تحصیلی برای تحصیل است نه برای انجام کار تمام‌وقت.

شیخ ادامه داد: دسته دوم کسانی بودند که در کمیته انضباط کار محکوم شده بودند و عده‌ای هم در تست‌ها رد شده بودند. در گذشته مکانیسم درستی برای ورود افراد نبوده است در حال حاضر کارمندان را ارزیابی عملکرد می‌کنیم. اینکه می‌گویند سلیقه‌ای است در آئین‌نامه ۲۵ درصد رضایت مقام مافوق است که البته تحصیلات و سوابق کاری، نوآوری و حضور و غیاب نیز تأثیر دارد.

به گفته شیخ، کارمندی را داشتیم که از ابتدای سال ۴۰ روز غایب بوده است و یا مشکلات خاص دیگری داشتند باز هم ما اعلام کردیم افرادی که از شهرداری جدا می‌شوند می‌توانند تا سه ماه از خدمات درمانی رایگان استفاده کنند و همچنین می‌توانند از مراکز رفاهی و خدمات شهرداری تا این مدت استفاده کنند.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا