شورای شهر

انتقاد شاکری از عدم برخورد با منتشر کنندگان لیست املاک نجومی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه هر سه مقوله تغییر فرهنگ، اصلاح قانون و تنبیه مجرم در قضیه فیش‌های حقوقی نجومی واجد اهمیت است، گفت: اینکه برخی مسوولان دولتی گفته‌اند نباید کسانی را که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند به دادگاه معرفی کنیم خلاف نظر صریح مقام معظم رهبری و خلاف منطق حقوقی است. کمااینکه رهبری این مساله را خلاف شرع دانسته و خواستار بازگرداندن حقوق‌های غیرمتعارف به بیت المال و برکناری دریافت کنندگان آن شدند. با کدام استناد حقوقی از معرفی دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی به دستگاه قضا جلوگیری می‌شود؟

وی ادامه داد: اگر قرار باشد برخورد قانونی با جرایم را به بهانه اصلاح فرهنگ معطل کنیم، هیچ مجرمی نباید محاکمه و مجازات شود.


شاکری با اشاره به اینکه ظاهرا ۳۰۰۰ نفر از مدیران دولتی حقوق‌های نجومی و غیرمتعارف دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید اسامی این افراد را اعلام کند و مشخص نیست که چرا بعد از گذشت این مدت طولانی از افشای قضیه، هنوز از اعلام اسامی سر باز زده و تاکنون حتی یک نفر هم به دادگاه معرفی نشده است.


رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سخنگوی دولت مدعی شده تنها ۱۵ مدیر دولتی حقوق‌های نامتعارف دریافت کرده‌اند، گفت: به نظر می‌رسد این آمار با واقعیت مغایرت دارد.


وی با اشاره به اینکه تصمیم نظام معرفی دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی به دستگاه قضایی است، بار دیگر تاکید کرد که قانون ناعادلانه و فرهنگ غلط باید در جای خود اصلاح شود و مجرم نیز باید مجازات شود.


شاکری ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) به ابلاغ سیاست های کلی خانواده در ۱۶ بند از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این سیاست‌ها باید سرلوحه همه نهادها از جمله مدیریت شهری قرار گیرد و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر باید بررسی چگونگی عملیاتی کردن سیاست‌های مذکور در برنامه اقدام و عمل سال ۹۶ در دستور کار قرار دهد.

 

وی بیان داشت:کانون خانواده به عنوان گرانیگاه هویت، آرامش، تعامل وتفاهم نقطه عزیمت به سوی جامعه با نشاط وسالم است و در ساز وکاری یکپارچه و هماهنگ می‌تواند مسیر رشد و توسعه را براساس ارزش‌های خانواده در جامعه رقم بزند. ضمن اینکه خانواده محوری در عرصه خلق رمان، ساخت فیلم و سریال‌ها در رسانه ملی می‌تواند حرمت و قداست این نهاد بنیادین و صیانت از آن را استحکام ببخشد.


شاکری ابراز امیدواری کرد بزرگداشت روز ازدواج بتواند منشاء گشایش های بزرگ در امر ازدواج آسان و کم هزینه جوانان باشد.


این عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به بازدید اخیر خود از مرقد شهید رییسعلی دلواری در قبرستان وادی السلام در شهر نجف، اظهار داشت: جست و جو و حضور بر سر مزار این شخصیت گرامی و بسیاری از شخصیت‌های دیگر در این مکان بسیار دشوار است. از این رو پیشنهاد می کنم در یکصدمین سال شهادت رییسعلی دلواری در مبارزه با متجاوزان انگلیسی، شهرداری تهران تجربیات موفق خود را در اختیار شهرداری نجف قرار دهد تا دسترسی به مزار شخصیت های فرزانه و مبارز در وادی السلام ساده تر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا