مدیریت شهری

منطقه ۲۲ صاحب سیستم مکانیزه تفکیک پسماند شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین قاسم مولایی شهردار منطقه در این باره گفت: « این اقدام در راستای سیاست گذاری سازمان مدیریت پسماند در خصوص مکانیزه کردن خط تفکیک پسماند در سوله های بازیافت و جلوگیری از تفکیک سنتی توسط نیروی انسانی در این زمینه صورت گرفته است.»

وی در خصوص ضرورت بازیافت در زندگی شهری افزود:« امروزه حفاظت از منابع طبیعی از جمله مهمترین شاخص‌های زندگی بشر است. بشر دریافته است که تبعات و پیامدهای خسارت و زیانهایی که به طبیعت وارد می‌کند، بمراتب بیشتر از بهره‌ای است که از آلودن محیط زیست دریافت می‌کند. به همین دلیل با بکار بستن امکانات عملی و علمی می‌کوشد کمترین زیان را به طبیعت وارد آورد و بازیافت یکی از روشهایی است که در این زمینه به کار گرفته است. البته با درنظر گرفتن جمعیت شهرنشین کشور و زباله های تولیدی روزانه شان، دفع این حجم عظیم زباله ، چنانچه بطور اصولی و بهداشتی انجام نشود، معضلات جبران ناپذیر زیست محیطی را بدنبال خواهد داشت. »

مولایی خاطرنشان کرد: « اداره بازیافت منطقه ۲۲ بعنوان یکی از مناطق پیشگام در زمینه بازیافت و توجه به تفکیک پسماند، نسبت به نصب و راه اندازی سیستم مکانیزه تفکیک پسماند در سوله بازیافت خود اقدام کرده است. این سیستم ظرفیت تفکیک تقریبی ۵۰ تن پسماند را در روز دارد و مخزن و هاپر ورودی پسماند ، تسمه نقاله آرام کننده برای بازدید اولیه پسماند همچنین دستگاه اوپنر یا باز کننده کیسه های دربسته پسماند را شامل می شود. افزون بر آن، دستگاه ساکشن و جداکننده کیسه ها و نوار نقاله سورتینگ یا تفکیک پسماند این سیستم از جداکننده های مغناطیسی ثابت و متحرک آهن و فلزات با ترکیبات آهن ، جداکننده آلومینیوم و قلع و فلزاتی از این نوع و باکس های مخصوص انواع شیشه و پلاستیک تشکیل شده است. قبل از شروع، جداسازی صفحه مخصوص تفکیک نان خشک تعبیه می شود که با برق تک فاز نیز قابلیت استفاده دارد و در ۲ فاز اجرایی  تقسیم بندی شده که  فاز اول آن نصب و در حال بهره برداری است. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا