استان

مشهد ۲۰۱۷ از نگاه وزیر ارشاد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی جنتی ظهر امروز در جلسه برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ که در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد با ابراز خرسندی نسبت به مصوبات دولت برای اجرای برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ اظهار کرد: این مصوبات سبب شد تا ساختارها و نحوه اختصاص بودجه همراه با عملکرد دستگا‌ه‌ها در ستاد مشهد ۲۰۱۷ مشخص شود که این امر بسیاری از فعالیت‌های این پروژه بزرگ را آسان کرد.

وی با اشاره به اینکه تاریخچه مشهد ۲۰۱۷ کاملا فرهنگی است یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه امکانات و اعتبارات خود در راستای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ استفاده می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ باید از همه ظرفیت‌های قرآنی، چاپ، نشر، شعر و هنرهای نمایشی در قالب سینما استفاده شود یادآور شد: دعوت از شخصیت‌های فرهنگی مطرح جهان اسلام باید از جمله اولویت‌های مهم در اجرای برنامه‌های اولویت‌دار مشهد ۲۰۱۷ باشد و علاوه بر این باید برنامه‌های اولویت‌دار اجتناب‌ناپذیر که می‌تواند با کمترین امکانات اجرایی شود مورد توجه مسئولان ستاد مشهد ۲۰۱۷ قرار بگیرد.

جنتی با تاکید بر اینکه خوشبختانه بسیاری از دستگاه‌ه وظایف خود را برای مشهد ۲۰۱۷ مشخص کردند اضافه کرد: برخی از دستگاه‌ها همچون آموزش و پرورش و وزارت علوم هنوز برنامه خود را برای مشهد ۲۰۱۷ تعیین نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری بهتر برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ می‌توان از امکانات و صنایع زیرمجموعه وزارت  دفاع بهره‌مند شد افزود: وزارت تعاون، شرکت‌های پتروشیمی، معاونت علمی فناوری همراه با معاونت اجرایی رئیس جمهور می‌توانند در دو بخش فعالیت‌های دانش‌بنیان،‌اقتصادی و اجرایی در برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ همکاری لازم را انجام دهند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده از طرح تایید و مصوب شده دولت برای مشهد ۲۰۱۷ در همه برنامه‌های این پروژه یادآور شد: در صورتی که برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ نیازمند تخصیص اعتباراتی خارج از اعتبارات تدوین شده بود لازم است دستگاه‌های مختلف اعتبارات مربوطه را مشخص کنند تا ما براساس  توان و نیاز شرایط هماهنگی‌های لازم را با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات انجام دهیم.

جنتی گفت: مشهد ۲۰۱۷ فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر فرهنگ و تاریخ چند هزار ساله خراسان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا