اجتماعی و فرهنگی

فیش‌ حقوقی مدیران بانکها ربطی به بانک مرکزی ندارد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  ولی الله سیف – رییس کل بانک مرکزی – در مشهد اظهار کرد: آمار تسهیلات پرداختی از سوی بانکهای عامل به واحدهای صنعتی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته که نشان دهنده جهت گیری مثبت اقتصادی است.

او ادامه داد: ۷۰ درصد این رشد مربوط به بخش کشاورزی و بقیه مربوط به بخش صنعت و معدن است و ۸۳ درصد از تسهیلاتی که در بخش صنعت طی سه ماهه نخست امسال از سوی نظام بانکی پرداخت شده مربوط به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است که این مساله موید حرکت بانکها براساس ضوابط و سیاستهای ابلاغی است.

وی افزود: فضای پس از برجام و شرایط مثبت بین المللی ایجاد شده در سال جاری نشان می دهد که پیش‌بینی‌ها، تحقق رشد پنج درصدی در اقتصاد را نوید می دهد که امید است تا پایان سال این رشد در عمل به بالاتر از پنج درصد برسد.

وی تاکید کرد: امسال قرار است سیاست ها و برنامه ریزی های مربوط به یکسان سازی نرخ ارز عملیاتی شود، در این مسیر اقداماتی تدریجی در دست انجام است تا بانکها مجاب شوند که با ارز آزاد بتوانند عملیات ارزی انجام دهند.

او افزود: نرخ مجاز سود سپرده حداکثر ۱۵ درصد و نرخ مجاز سود تسهیلات حداکثر ۱۸ درصد است و بانک مرکزی مواردی را که بانکها از این نرخ ها عدول کرده باشند، رصد و موارد تخلف را پیگیری می کند تا برخورد قانونی لازم با متخلفان صورت گیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا