اجتماعی و فرهنگی

پای ویتامین D به مدارس دخترانه باز شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر زهرا عبداللهیکمبود ویتامین "دی" را یکی از مشکلات عمده کشور خواند و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده درصد بالایی از مردم دچار کمبود ویتامین "دی" هستند.

 

وی افزود: یکی از راهکارهای پیشگیری و کنترل کمبود ویتامین "دی"، غنی سازی مواد غذایی با این ویتامین دی است و باید از این طریق ویتامین "دی" را به مردم برسانیم.

 

عبداللهی ادامه داد: همچنین با برنامه مکمل یاری، توزیع مکمل ویتامین "دی" برای گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر از طریق شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور از دیگر راهکارهایی است که امسال در دست اجراست.

 

وی در توضیح این مبحث گفت: با تامین مکمل‌های ویتامین "دی"، امسال توزیع مکمل در دبیرستان‌های دخترانه شروع می‌شود. این مکمل‌ها برای ۳۰ دانشگاه علوم پزشکی تهیه و خریداری شده است. دستورالعمل توزیع آن نیز تهیه و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

 

به گفته وی، تفاهم نامه مشترکی میان وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش تنظیم شده و با همکاری آموزش و پرورش مکمل‌های ویتامین‌ "دی" به صورت مکمل ۵۰هزار واحدی در مدارس توزیع می‌شود. به این ترتیب در مدت ۹ ماه تحصیلی، ماهانه یک مکمل در مدارس تحت پوشش دانشگاه‌هایی که شیوع کمبود این ویتامین در آنها بالاست، توزیع می‌شود.

 

عبداللهی گفت: این برنامه امسال آغاز شروع شده و در سال‌های آینده با حمایت و تامین اعتبارات باید به کل کشور گسترش یابد. این مبحث یک راهکار فوری و کوتاه مدت حل مشکل کمبود ویتامین "دی» در دبیرستان‌های دخترانه و همچنین پسرانه است. البته در کنار این مبحث باید برنامه‌های غنی‌سازی نیز راه افتد و از طریق غنی‌سازی مواد غذایی عمده مانند شیر و نان ویتامین دی را به مردم برسانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا