اجتماعی و فرهنگی

تدوین کتاب مجموعه سخنان مقام معظم رهبری در مورد زن و خانواده

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاینمینو اصلانی گفت: کتاب مرجعی در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد زن و خانواده تدوین شده و هم اکنون در مرحله چاپ است.

وی ادامه داد: کتاب «ترسیم مسئله زن و خانواده در گفتمان مقام معظم رهبری» مشتمل بر کلیه آرا و نظرات مقام معظم رهبری در حوزه زن و خانواده است که از ۵۶۱ عنوان سخنرانی‌ها و خطاب‌های ایشان در خطبه‌های عقد از تاریخ ۲۴ آبان ۶۸ تا ۱۸ مرداد ۹۲ جمع آوری شده است.

رئیس بسیج جامعه زنان افزود: این پژوهش نسبت به بسیاری از آثاری که در این زمینه وجود دارد عام‌تر و گسترده تر است چراکه برخی از آثار به موضوعی خاص در حوزه زن و خانواده پرداخته اند و برخی دیگر بر یک یا تعداد محدودی از بیانات در این باره متمرکز است.

اصلانی تصریح کرد: در این کتاب از روش تحلیل محتوای کمی استفاده شده است که نسبت به بسیاری از پژوهش‌های انجام شده روش تحلیلی آن جامع‌تر و کامل‌تر است.

وی ادامه داد: پژوهش حاضر شامل دو بخش کلی مسأله زن و مسأله خانواده است و هر یک از این دو بخش شامل گفتارهای متفاوتی است که مبتنی بر قرابت معنایی تفکیک شده اند و بسامد و درصد تکرار شاخص‌ها در هریک از دو بخش نیز به صورت مجزا محاسبه شده است.

رئیس بسیج جامعه زنان افزود: به طور کلی از مجموع یک‌هزار و ۳۳۲ عدد از فیش‌های مستخرج از بیانات مقام معظم رهبری تعداد ۵۴۷ عدد مربوط به بخش خانواده و ۷۸۵ عدد مربوط به بخش مسأله زنان است که افزون تر بودن داده‌های مسأله زن نسبت به بخش خانواده به معنای اهمیت بیشتر آن از لحاظ مفهومی و ایدئولوژیک نیست بلکه گستردگی و تنوع موضوعات در این بخش به جهت عمومیت بیشتر مبحث مسأله زن به مراتب افزون تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا