سیاسی

انتقاد تند نماینده تهران از دولت دهم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پروانه مافی  در ارزیابی از عملکرد سه ساله دولت اظهار کرد: دولت یازدهم وارث دولت‌های گذشته بود که با خودشان مشکلات عظیمی را به خصوص در بخش اقتصادی به جا گذاشته بودند که این دولت می‌بایست آن مشکلات را رفع و رجوع کند. ضمن اینکه به فعالیت‌ها و کارهای جدید هم بپردازد.

وی افزود: همانطور که می‌دانید قطار توسعه و پیشرفت در حال حرکت است و باز نمی‌ایستد و وقتی شما چیزی را تحویل می گیرد که پر از ایراد و اشکال است و آن را باید اصلاح کنید و در عین حال به حرکت هم ادامه دهید باید انرژی مضاعفی را بگذارید لذا دولت یازدهم دچار چنین فرایندی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  باتوجه به اینکه مشکلات عدیده‌ای در کشور وجود داشت و می رفت که کشور در دامن یک جنگ قرار گیرد و آن هم به خاطر مسائل تحریم‌ها و مشکلاتی که در حوزه بین‌المللی وجود داشت  طبیعتا انرژی دولت در طی این مدت کاملا متمرکز بر روی مباحث سیاست خارجی و دیپلماسی بین‌المللی بود تا بتواند آن را هموار کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هم‌چنین بیان کرد:‌خوشبختانه با عنایت‌هایی که مقام معظم رهبری داشته‌اند و تیم خوبی که در وزارت خارجه این مسئولیت را بر عهده داشتند توانستند به خوبی کشور را مدیریت کرده و از وارد شدن به یک جنگ قطعی نجات دهند و هم‌چنین دامنه وسیع تحریم‌ها شکسته شود.

معافی تصریح کرد: در حال حاضر مرحله پسابرجام را تجربه می‌کنیم و آن مدیریت فضای کشور بعد از تحریم‌ها و قراردادهایی است که لغو شده و باید از نظر حقوقی پیگیری شود و این‌ها همه فعالیت‌های جدی بود که قطعا دولت های گذشته هیچ کدام در حوزه کاریشان وجود نداشت. بنابراین در این حوزه فعالیت دولت موردتائید است.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر تمرکز دولت و تیم اقتصادی آن بر روی بحث اقتصاد مقاومتی است که این هم بسیار قابل تقدیر است.

وی افزود:‌ بر اساس آمارهایی که نشان داده می‌شود در این بخش تحرکاتی انجام شده و بهبودهای داشته است به ویژه در حوزه اشتغال و کارآفرینی البته درصدها کمی پایین است و چون شرایط سختی است امیدوار هستم که با همکاری‌های مجلس دهم و دولت، در پایان دور اول دولت قسمتی از این گره‌ها باز شود.

وی هم‌چنین درباره طرح موضوع عبور از روحانی برای انتخابات سال آینده گفت:‌ افرادی که مخالف هستند طبیعتا حرف ها و برنامه هایی دارند اما آنچه که در حوزه احزاب سیاسی در بخش احزاب معتدل، مستقل و اصلاح‌طلب وجود دارد این موضوع مطرح نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا