مدیریت شهری

شهروندان هیچ مبلغی جز هزینه‌های مندرج در فیش پذیرش پرداخت نکنند/ اجرای طرح‌های بازرسی ویژه برای برخورد با متخلفان

معاون عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) گفت : شهروندان هیچ مبلغی به جز هزینه‌هایی که در فیش پذیرش مندرج می‌شود پرداخت نکنند.

به گزارش شوراآنلاین، به تازگی برخی از رسانه ها ادعایی مبنی بر پرداخت غیرمتعارف از سوی شهروندان برای دفن متوفی در بهشت زهرا (س) را منتشر کردند.  در همین رابطه، علی رباطی معاون عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) اظهار کرد: در این خصوص، هم از طریق مباشران به همه مجموعه برای رعایت قوانین پذیرش در تمام سطح محدوده سازمان بهشت زهرا (س) اطلاع رسانی کردیم و هم بصورت مکتوب بنرهایی نصب کردیم مبنی بر اینکه هیچ مبلغی به جز هزینه هایی که در فیش پذیرش مندرج می شود به هیچ فردی پرداخت نشود.

وی ادامه داد: متاسفانه در شرایطی خود مردم به این دلیل که کارشان تسهیل شود حاضر به پرداخت هزینه خارج از چارچوب می شوند و افرادی خارج از مجموعه اداری که هیچ رابطه استخدامی با سازمان بهشت زهرا (س) ندارند،با مردم ارتباط برقرار می کنند.

رباطی با اشاره به اینکه بهشت زهرا حدود ۷۰۰ هکتار مساحت دارد و سودجویان از برخی از آن نقاط سو استفاده می کنند، افزود: در فاصله زمانی که نیروهای رسمی در قطعه مستقر شوند، گاهی افراد سودجو به قطعه‌های دیگر فرار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای مداحان و بخش تشریفات هم جلسه توجیهی گذاشتیم تا کاملا طبق قانون و ضوابط پذیرفته شده برخورد کنند.

محمد جواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) هم در همین رابطه پیشتر گفته بود که با توجه به گزارش هایی که گاه به گاه در این زمینه به مدیران سازمان ارائه می شود، اقدامات جدید و جدی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: متاسفانه این هم یکی از میراث‌هایی است که از سال‌ها قبل برای ما باقی مانده است. در این راستا اقدامات متعددی در دست انجام است؛ مثلا بخش بازرسی ما موظف شده تا به صورت رندوم با خانواده‌های متوفیان تماس بگیرد و ببیند تخلفی صورت گرفته یا نه؟ یا بنرهای اطلاع‌رسانی برای اطلاع شهروندان تهیه شده که در جای جای سازمان نصب شده تا شهروندان بدانند که نباید پول اضافی پرداخت کنند. همچنین با کارکنان و پیمانکاران جلسات متعددی داشته‌ایم و به آنها یادآوری کرده‌ایم که در صورت مشاهده چنین رویه‌هایی و شکایت شهروندان، به‌شدت با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا