شورای شهرصفحه اصلی

تحقق ۹۴ درصدی بودجه شهرداری تهران در بهار ۱۴۰۲

خزانه دار شورای شهر تهران از تحقق ۹۴ درصدی بودجه شهرداری در بهار ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین، حبیب کاشانی در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه قرار بود گزارشات به تفکیک ماه قرائت شود، گفت: با توجه به اینکه درگیر گزارش اسفندماه بودیم و شورا نیز یک هفته تعطیل بود، گزارش سه ماهه قرائت می‌شود و بودجه شهرداری تهران برای سال جاری به میزان ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان تصویب شده است.

وی ادامه داد: در سه ماه ابتدایی امسال مجموع منابع نقدی و غیرنقدی ۱۷ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان است که نسبت وصولی به کل بودجه ۲۳ درصد است. البته فراموش نکنیم که کار شهرداری ها در فروردین و اردیبهشت معمولا چندان پررونق نیست. مبلغ ۱۷ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان نقد و ۵۹۲ میلیارد تومان غیرنقد است که باید ۱۶ هزار و هشت میلیارد تومان وصول می شد؛ اما ۱۰۴ درصد محقق شده است.

خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه در منابع حاصل از دارایی‌های مالی (نقد و غیر نقد) باید ۱۳۳۵ میلیارد تومان وصول می شد که ۹۱۹ میلیارد تومان به میزان ۶۸ درصد محقق شد، گفت: در این سه ماه باید ۱۸ هزار و  ۹۹۷ میلیارد تومان از بودجه محقق می شد که با تلاش دوستان ۱۷ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان محقق شد که به معنای تحقق ۹۴ درصدی است و نسبت به سال قبل روند رو به جلویی را نشان می دهد که بنده به نوبه خود از شهرداری تقدیر می کنم.

کاشانی با بیان اینکه ۴۸۰ میلیارد تومان از مطالبات حاصل از جرایم در سالهای گذشته وصول شده است تاکید کرد: این نشان می دهد که شهرداری به ردیف های مختلف اعتباری توجه داشته است. عوارض اسناد رسمی صفر است و باید با قوت پیگیری شود تا از تمام منابع استفاده کنیم. در بخش درآمد حاصل از آگهی های تجاری از سازمان زیباسازی نیز انتظار داریم که با دقت بیشتری جلو برود؛ چون در سه ماهه اول نسبت به برنامه عقب هستند.

وی افزود: عوارض قطع اشجار افزایشی بوده و قرار بوده رقم حاصل شده در توسعه فضای سبز به کار گرفته شود؛ اما انتظار می رود که این کد درآمدی بلافاصله بعد از وصول عودت داده شود تا توسعه فضای سبز را شاهد باشیم. عوارض ناشی از حذف پارکینگ به صورت کد واحد است. از  بودجه عوارض حذف پارکینگ باید برای پارکینگ های محلی استفاده شود تا نواقص را در این زمینه برطرف کنیم.

کاشانی با تأکید بر اینکه در تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی با وجود تصویب ۲۰ هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان و ۲ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان درصد تحقق، جذب ۱۰.۴۶ درصد است، گفت: در مجموع ۱۲ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان ابلاغ شده و از بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان ابلاغی، عملکرد ۴۳ میلیارد تومان درصد جذب ۰.۳۸ درصد است.

وی با بیان اینکه در بخش هزینه‌ها برای شال جاری ۷۶ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان پیش بینی شده، در حالیکه بودجه ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است، تاکید کرد: ۳۰ درصد منابع پایدار و ۷۰ درصد ناپایدار است. بنابر گزارش شهرداری تهران ۱۷ هزار و ۹۰۵ به صورت نقد و غیر نقد وصول شده که هزار و ۹۱ میلیارد تومان کمتر از مبلغ مصوب است؛ اما نسبت به دو سال قبل عملکرد بسیار خوبی داشتیم و در هیچ سالی در ماه های ابتدایی این میزان رشد را شاهد نبودیم که قابل تقدیر است.

جعفر شربیانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه شهرداری نسبت به الگوی رفتاری تحقق بودجه در ماه‌های ابتدایی سال متفاوت عمل کرده و ۲۲ هزار میلیارد تومان تا ۲۲ تیرماه درآمد داشته است که نشان می‌دهد شهرداری توجه خوبی به بودجه داشته و عملکرد مثبت بوده است، اظهارکرد: تنظیم رابطه با دولت به عنوان سیاست اصولی یک موضوع مهم است و باید برای ما در اولویت باشد. بسیاری از آیتم های کاهشی ارتباطی با مدیریت شهری ندارد و حقوقی است که دولت باید پرداخت کند.

وی با بیان اینکه حقوق شهرداری از منابع دولت استیفا شده است، تاکید کرد: این روند قابل قبول بود که ارزشمند و قابل تقدیر است.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه جای خوشحالی است که شهرداری تهران بودجه ۲۵ درصد سه ماهه را بیش از ۱۰۰ درصد جذب کرده و درآمد قابل توجهی داشته است، گفت: نسبت به سال قبل شاهد ۲۳.۵ درصد افزایش درآمد بودیم و ثبت درآمدها نیز به صورت شفاف بوده و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: از معاون مالی شهرداری می‌خواهیم که این مسیر ادامه داشته باشد و مسیر کند نشود؛ در ثبت هزینه نیز اقدامات قابل تقدیر است و جداول نشان می‌دهد که هزینه صورت گرفته و باقی نمانده تا پایان سال هزینه شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با بیان اینکه نامه‌ای از سوی شورا برای انجام تکالیف به دولت ارسال خواهد شد، تاکیدکرد: شهرداری نیز باید موضوع را پیگیری کند؛ از معاون مالی شهرداری تهران تقدیر می‌کنیم که از زمانی که وارد عمل شد وضعیت درآمدی بسیار بهتری را نسبت به قبل شاهد بودیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا