شورای شهرصفحه اصلی

سخنگوی شورا: شهرداری حتی بر ساختمان های احداثی خودش هم نظارت نداشته است!

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر پنجم زمانی مصوبه برج-باغ ها را لغو کرد که می دانست شهرداری در تأمین منابع مالی مشکل دارد اما تلاش کردیم تا با لغو این مصوبه باغات تهران حفظ شود.

به گزارش شوراآنلاین، علی اعطا عضو شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز در همایش فصلی کمیته های نمای مناطق ۲۲ گانه شهر تهران گفت: هدف از برگزاری این همایش ها این است که با مجموعه افرادی که در کمیته های نمای فعال هستند فرصت گفتگوی عمومی ایجاد شود.

وی ادامه داد: یک کمیته مشورتی هفت نفره تشکیل شده است که در طول سه ماه گذشته تصمیمات خوبی اتخاذ شده و به افزایش نظم کمیته های نمای منجر خواهد شد.

اعطا افزود: لازم است به این موضوع اشاره کنم که شورای شهر تهران در دو سال چند ماه گذشته چه اقداماتی انجام داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مدتی قبل یک خبرنگار از من سوال پرسید اگر دو ساختمان با پلی بهم وصل بشوند و پرونده اش به ماده صد بیاید شما چه حکمی می دهید.

وی گفت: به او گفتم خب برایش حکم قلع و قمع صادر می شود زیرا به معبر عمومی تجاوز کرده است و چون بدون پروانه این کار را کرده است خب طبیعتا نظارتی بر آن انجام نشده است.

اعطا ادامه داد: آن خبرنگار پرسید پس چرا بر این پلی که بین ساختمان شورا و شهرداری ایجاد شده ایرادی نگرفته آید و نسبت به تخریب آن اقدامی نکرده آید که دیدم حرف این خبرنگار درست است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: من برای آن خبرنگار دلایلی را قید کردم که شاید توانستم قانعش کنم اما نکته مهم اینجاست که ما به این نکته رسیدیم که در طول سالهای گذشته شهرداری هیچ گاه بر ساختمان های ساخته شده خودش هیچ نظارتی نداشته است.

اعطا گفت: ما در همین کمیته شهرسازی طرحی را به صحن بردیم و تصویب کردیم که موظف باشد در خصوص همه ساختمان های در تملک خودش فرآیند اخذ پروانه را انجام بدهد.

وی ادامه داد: امروز به شما می گویم اینکه ما برای خود مدیریت شهری محدودیت ایجاد می کنیم و می گوییم باید براساس قانون عمل کند یکی از دستاوردهای شورای شهر پنجم است.

اعطا افزود: چندی قبل از یکی از مسؤولان شهرداری تهران پرسیدم شما چند ساختمان در اختیار دارید که پاسخ داد صد ساختمان و پرسیدم آیا برای اینها پروانه گرفته آید که پاسخ داد نه.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شما همین قوانین مربوط به برج باغها را نگاه کنید. ما به محض ورود به شورای پنجم این طرح را مطرح کرده و در نهایت توانستیم این مصوبه را لغو کنیم تا باغات باقی مانده تهران حفظ شود.

وی گفت: لغو مصوبه برج باغها از آن جهت اهمیت دارد که ما می دانستیم شهرداری تهران از نظر تامین بودجه و منابع مالی مشکلاتی دارد اما پذیرفتیم که منابع از جای دیگری تامین شود اما مصوبه برج باغها لغو شود.

اعطا ادامه داد: موضوع کمیته نما از آن جهت دارای اهمیت است که عملکرد آن ها باعث می شود تا یک حداقل هایی در حوزه نما و معماری حفظ شود. ما می دانیم قرار نیست از دل تصمیمات کمیته نام آثار فاخر معماری خلق شود اما همین که یک حداقل های قانونی وجود داشته باشد دستاورد بزرگی محسوب می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: هر گاه قرار باشد یک قانونی توسط همه افراد پذیرفته شود و به اجرا در بیاید باید یک جمع حداکثری در حین طرح و تصویب، آن را پذیرفته باشند.

اعطا گفت: ما با این گفتگوها تلاش میکنیم تا به سمت یک اجماع عمومی در خصوص سیمای شهری برویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا