اجتماعی و فرهنگی

در بازدید مسئولین وزارت کشور از مرکز معاینه فنی بیهقی مطرح شد؛ عملکرد ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در مدیریت صف مطلوب است

پوریا محمدیان یزدی مدیر کل حمل و نقل و ترافیک و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر های کشور با حضور در مرکز معاینه فنی بیهقی در جریان اخرین اقدامات ستاد معاینه در چند ماه اخیر در راستای مدیریت امور مشتریان و توسعه کمی و کیفی خدمات قرار گرفت.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، در روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه پوریا محمدیان یزدی مدیر کل حمل و نقل و ترافیک و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر های کشور، مرضیه حصاری مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، عبداله متولی مدیرامور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور به همراه شادی مالکی مدیر عامل ستاد معاینه فنی و جمعی از مدیران مجموعه ضمن بازدید از مرکز بیهقی طی نشستی به بررسی و ارائه راهکارهایی برای تشدید کنترل خودروهای فاقد معاینه فنی با رویکرد افزایش اثربخشی معاینه فنی در بحث کاهش الودگی هوا و تصادفات پرداختند.

در این نشست مالکی ضمن طرح نیاز به بازنگری قانون در خصوص سن معافیت معاینه فنی و رویه نرخ گذاری افزود:امسال ۲۲ درصد از خودروهای غیر مشمول معاینه فنی به علت نقص فنی در مراجعه نخست موفق به اخذ معاینه فنی نشده اند که ۵ درصد ان مربوط به نقص در سیستم ترمز بوده است.با فرض اینکه یک میلیون خودروی غیر مشمول داشته باشیم در صورت تسری این امار و ارقام پیش بینی می شود حدود ۲۰۰ هزار خودرو دارای نقص فنی در سطح شهر در حال تردد هستند و این امار هشداری برای تصمیم سازان در این عرصه است که بایستی برای این مشکل اندیشه شود و سن معافیت براساس وضعیت کنونی اصلاح و بازنگری گردد.در بحث رویه نرخ گذاری هم دچار مشکل هستیم.تغییر قیمت معاینه فنی در سال ۱۴۰۲ پس از سه سال توسط هیات محترم وزیران اتفاق افتاد.بدون تردید این رویه که در قانون تعیین شده نیاز به اصلاح دارد و بایستی سالانه براساس نرخ رشد هزینه های مترتب مراکز معاینه فنی توسط وزارت کشور تعیین شود.

در ادمه این نشست مباحثی در خصوص شناسایی و رفع موانع اجرایی طرح کاهش در شهر تهران,هم افزایی مجموعه ها در خصوص افزایش اطلاع رسانی و اگاه بخشی به شهروندان از طریق ارسال پیامک ,بروزرسانی دستورالعمل ها و ارتقا نظارت بر عملکرد مراکز,توسعه زیرساخت جهت کنترل مکانیزه معاینه فنی و ثبت تخلفات مربوط به ان و استفاده از ظرفیت های قانونی سایر دستگاه ها جهت کنترل معاینه فنی خودروها مانند شرکت های بیمه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا