شورای شهرصفحه اصلی

اقراریان: یکی از وظایف علما امر به معروف و نهی از منکر مسئولین است

اقراریان: یکی از وظایف علما امر به معروف و نهی از منکر مسئولین استمهدی اقراریان ضمن حمایت صریح از بیانات اخیر حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان در مراسم احیای شب قدر تاکید کرد امربه معروف و نهی از منکر مسئولین از وظایف علماست.
به گزارش شوراآنلاین، مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورا با اشاره به سخنان اخیر حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان در شب‌های قدر پیرامون اتفاقات اخیر کشور و حواشی پیش آمده در این باب، متذکر شد: در شب‌های گذشته در مراسم احیاء استاد ارجمند و فرزانه عزیز حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان نکاتی را بیان کرد که بسیار دقیق، دلسوزانه و مشفقانه بود؛ یکی از وظایفی که علما بر عهده دارند امر به معروف و نهی منکر به ویژه در خصوص عملکرد مسئولین است.
اقراریان ادامه داد: من به عنوان نماینده مردم وظیفه خود می‌دانم ضمن حمایت از بیانات ارزشمند شیخ حسین انصاریان این استاد فرهیخته و چهره نام آشنای دوران دفاع مقدس به این مسئله اشاره کنم که ما باید سعه صدر خود را برای نقد بالا ببریم و اگر یک روحانی برجسته احیانا به عملکرد بنده مسئول انتقادی داشت، باید این نقد را مشفقانه بپذیریم.
رئیس کمیته نظارت شورا در ادامه با اشاره به قرائت فرمان امیرالمومنین به مالک اشتر در حرم رضوی بیان کرد: این که در حرم رضوی فرمان امیرالمومنین به مالک اشتر قرائت شود نکته‌ای است که اتفاقا باید مورد توجه و در دستور کار قرار گیرد، به این ترتیب از دستگاه فرهنگی شهرداری تهران درخواست می‌شود با توجه به این فرمان امیرالمومنین به مسئولان در حوزه کار فرهنگی و فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود، به این مسئله توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.
وی افزود: من وظیفه خود می‌دانستم به عنوان عضو کوچکی در مجموعه شورا به صراحت اعلام کنم نقد مشفقانه روحانیت معزز و شخصیت‌های برجسته باید حتما مورد توجه قرار گیرد و امیدوارم که این رویه تداوم یافته و ما شاهد این دست منبرهای مشفقانه و همراه با امر به معروف و نهی از منکر باشیم.
مهدی چمران، رئیس شورا نیز در ادامه ضمن تایید تذکر و اظهارات رئیس کمیته نظارت شورا یادآور شد در دوره چهارم هر روز فرازی از فرمان امیرالمومنین به مالک اشتر پس از قرآن مجید خوانده می‌شد تا درسی برای همه اعضای شورا باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا