شورای شهرصفحه اصلی

یادداشت نرجس سلیمانی به بهانه بیماری مهدی چمران

نرجس سلیمانی عضو شواری شهر تهران به بهانه التماس دعا و آرزوی سلامتی و بهبود هرچه سریعتر مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران یادداشتی را در اختیار ایران‌آنلاین گذاشت.

به گزارش شوراآنلاین، در این یادداشت آمده است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم
در آغازین روزهای نزول بهار دل نشین قرآن کریم و در میانه فروردین ماه، توجه به چند نکته اخلاقی درست می نماید، همانگونه که روزه آثار وضعی بر رفتار، کردار و پندار دارد در همین قیاس آثار این اجابت دعوت بر سفره الهی انتظار می رود در خروجی رسانه‌ها نیز به عنوان محصول اندیشه‌های انسانی بروز پیدا کند
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا قِیلَ لَکُمْ تَفَسَّحُوا فِی الْمَجَالِسِ فَافْسَحُوا یَفْسَحِ اللَّهُ لَکُمْ ۖ وَإِذَا قِیلَ انْشُزُوا فَانْشُزُوا یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ ( المجادله۱۱).

شرایط و لوازم ایمان خصوصا در ماه مبارک رمضان نبایست از منظر نظر ما ولو برای لحظه ای دور گردد.
پیامبر (ص) در خطبه شعبانیه می فرمایند پیران و سالخوردگان خود را گرامی بدارید، در جای دیگر حضرت امیر المومنین (ع) می فرمایند پیران و سالخوردگان خود را گرامی بدارید، تا مورد احترام کوچکترها واقع شوید.

در آداب، سنن و فرهنگ اسلامی، ایرانی تجربه واجد ارزش بی نظیری است و صاحبان تجربه و دانش در بالای هرم حکمت عملی قرار دارند.
جامعه، تنها مجموعه ای از افراد نیست، منظومه ای متحد و در عین حال متکثر از اهداف خرد در بستر زمان است. شعور جمعی برآیند حاصل از جمع جبری مجموعه توانایی های افراد موثر در یک جامعه است، احترام به حکمت عملی حرمت نهادن به شعور جمعی است، فراتر است از گروه، حزب، قبیله یا عشیره. تجربه مبتنی بر دانش در بسیاری موارد مولد تعهد نیز هست، رهبری معظم ( مد ظله العالی) در دیدار اعضای مجلس خبرگان با ایشان می فرمایند: «شنیدم بعضی ها گفتند فلانی می گوید جوانگرایی یعنی پیرزدایی؛ بنده این را رد می کنم، مراد من پیر زدایی نیست. جوانگرایی یک معنایی است، باید روی آن فکر کرد،‌تامل کرد ؛ یک معنای روشنی از جوانگرایی داریم؛ معنایش پیرزدایی نیست.»

همچنین معظم له در دیدار با نخبگان و اساتید دانشگاهها در سال ۱۳۸۷ می فرمایند: « اما اساتید پیشکسوت، اساتید با تجربه، سابقه دار در رشته های مختلف، از ذخایر نظام هستند؛ از اینها باید حداکثر استفاده بشود. طراحی اینکه ما چگونه جمع کنیم بین استاد مجربی که سالهای متمادی در این رشته کار کرده و پخته شده و تجربه پیدا کرده و یک ذخیره ای است برای کشور و…»
ایشان در ادامه می فرمایند به آن پیر مجرب سابقه دار و پیشکسوت هم نیاز داریم.

حقیقت امر این است که اگر بخواهیم چند مورد از پیشکسوتان امور شهری و شورا ها را در کشور نام ببریم این مجموعه افراد در هیچ شکل و قالبی بدون ذکر نام مهندس پیشکسوت مهدی چمران کامل نخواهد شد.
بیش از چهل سال تلاش و کوشش بی وقفه در حوزه علمی و عملی در جایگاه دانش و بینش ایشان را واجد ارزش بی نظیری نموده است، املک الناس لسداد الرای کل مجرب، صاحبان تجربه دارای رای و نظر قوی تری هستند، امیدوارم رسانه ها‌ علی الخصوص رسانه‌های صوتی و تصویری که پاره‌ای اوقات بنا به دلایل ماهیت و اصالت در قالب بداهه گویی به اخبار و اشخاص می‌پردازند نیز در توجه دادن فضای عمومی جامعه به این ارزشهای اصیل از هیچ کوششی فروگذار ننمایند.

در خاتمه، یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ یا مَنْ یَجْعَلُ الشِّفاءَ فیما یَشاءُ مِنَ الاَْشْیاءِ. ای که نامش دوا و ذکرش شفا است ای که بنهد شفا را در هر چیزی که خواهد.

ومن الله التوفیق و علیه التکلان
نرجس سلیمانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا