اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

فروزنده: بهبود معیشت نیروهای شهرداری در اولویت برنامه هایمان است

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران، بهبود معیشت نیروهای شهرداری را در اولویت برنامه های این معاونت دانست.

متن پیام لطف الله فروزنده به شرح ذیل است:

تقارن بهار طبیعت با اعیاد شعبانیه اتفاق مبارکی که سال پیش رو را شاخص تر و وظیفه مدیریت شهری را سنگین تر خواهد ساخت، لذا ضمن تبریک سال جدید خدمت تمام کارکنان زحمتکش و خدوم شهرداری تهران امیدوارم امسال با همراهی همه همکاران عزیزمان بتوانیم در راستای سیاست های ابلاغی از سوی شهردار محترم گام برداشته تا شاهد تحول در بدنه بزرگ شهرداری و ارائه خدمات شایسته تر به شهر باشیم.

باید عنوان کرد در همین راستا اقدامات خوبی هم در خصوص نیروهای مشغول در شهرداری و هم در حوزه مدیریت کلان شهر تهران روی داده است

تبدیل وضعیت ایثارگران عزیز بر اساس دستورالعمل ابلاغی دولت محترم، اقدام بزرگی بود که در همین مدت کوتاه تغییر مدیریتی  صورت پذیرفت،  به همین منظور ستاد ویژه ای جهت تسریع در ساماندهی وضعیت ایثارگران تشکیل شد تا این عزیزان در اسرع وقت به مطالبه خود برسند.

در حوزه رفاهی و معیشتی هم اتفاقات بزرگی صورت گرفته است، بگونه ای که علی رغم مشکلات در تامین اعتبارات سعی شد حوزه معیشتی کارکنان در اولویت قرار بگیرد، لذا در دوره اخیر شاهد افزایش بودجه و کمک هزینه های رفاهی همکاران بودیم، اگرچه ما این را هنوز کم میدانیم و به دنبال افزایش حمایت ها از تمام کارکنان زحمتکش شهرداری هستیم.

یکسان سازی پرداخت ها با رویکرد عدالت در بین نیروهای شهرداری از اقدامات بزرگی بود که علی رغم مقاومت ها، آن را به انجام رساندیم.  متناسب سازی حقوق و عدالت در توزیع آن در مدیریت های قبلی مغفول مانده بود و موجب اجحاف در حقوق همکاران عزیزمان در شهرداری می شد، امروز  اما با تمهیدات انجام گرفته، با قطعیت بالا می توانیم بگوییم دیگر نیرویی در شهرداری نیست که بگوید در دریافتی خود نسبت به متناظرش به وی بی عدالتی شده.

در خصوص بودجه هم توجه به نقاط کم درامد، افزایش امکانات رفاهی در مناطق جنوبی، بهبود حمل و نقل عمومی، بهبود زیست بوم شهری، نوسازی ناوگان به منظور کاهش آلایندگی و چندی دیگر از رویکردهای مهم بودجه ۱۴۰۱ می باشد. مضافا سعی شد بودجه شهرداری عملیاتی و بر اساس نیاز های شهری ردیف بندی گردد. ما در حوزه حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس، تاکسی و غیره برنامه های ویژه در بودجه داریم، در حوزه مسکن و بافت فرسوده هم مشوق های دیده شده تا معضلات این مناطق هرچه زودتر حل شود.

در خصوص نیروی انسانی هم باید گفت که ما در شهرداری نیروهای زحمتکش پرتلاش و با انگیزه ای داریم، هدف ما در مدیریت شهری افزایش این انگیزه ها و بهبود شرایط پرسنل می باشد، برنامه های زیادی هم در این حوزه داشتیم از جمله آموزش پرسنلی، استاندارد کردن مشاغل، استعداد یابی، توجه به مسائل رفاهی، ایجاد بستر مناسب جهت ارتقای شغلی بر اساس شایسته‌سالاری، که تحقق یافته اند، البته برنامه‌های زیادی هم پیش رو است.

در حوزه شهری ما به دنبال مدیریت شهروندی هستیم شهر باید بر اساس نیاز ها و مدیریت همشهریان عزیزمان بستر سازی و مدیریت گردد امروز هر شهروند در هر جای شهر می‌تواند در مدیریت شهری همکاری داشته باشد، خود شهردار محترم نیز این ضرورت را بیان فرمودند که ما امروز در مدیریت شهری باید مستقیم با شهروندان محترم در ارتباط باشیم و نیازها، صحبت ها و دغدغه‌های آنها را احصا کنیم و بلافاصله تبدیل شود به رویکرد مدیریتی ما، اینگونه شهری، شهری برای همه خواهد شد و همه احساس مسئولیت می‌کنند در قبال شهرشان.

در حوزه هوشمندسازی نیز اقدامات شایسته ای انجام شده امروز شهرداری تهران بسیاری از پروسه های اداری را بر بستر فضای سایبری ارائه می کند، که این باید تقویت هم بشود برنامه‌های خوبی برای شهروندان عزیز در حوزه شهر هوشمند داریم که انشالله به زودی شاهد آن ها هم خواهیم بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا