اجتماعی و فرهنگی

تشریح برنامه های نوروزی شهرداری تهران در عید ۱۴۰۰

محمدرضا جوادی یگانه در نشست خبری امروز چهارشنبه در تشریح برنامه های نوروزی معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: در ایام عید میان مردم کشورمان دو سنت خانه تکانی و سنت دید و بازدید که پس از عید آغاز می شود را داریم و بر همین اساس در شهرداری تهران نیز دو اولویت داریم. تمیز کردن و پاکسازی شهر که توسط معاونت خدمات شهری انجام می شود و دیگری برگزاری برنامه های پس از آغاز سال جدید است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران گفت: همزمان با نزدیک شدن به نوروز شهرداری تهران برنامه‌هایی را برای شهروندان در نظر گرفته است و به طور کلی شهرداری نسبت به گذشته اجتماعی شده و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ هم این مسأله مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در نظر گرفتن پیشنهادات مردم در اجرای پروژه‌های محلی از جمله رویکردهای اجتماعی شدن شهرداری تهران بوده که از این طریق فاصله بین شهر و شهروندان کاهش می‌یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران به اجرای کمپین یک به علاوه یک جهت کمک به محرومان اشاره کرد و گفت: از مدیران شهری جهت شرکت به این کمپین دعوت کرده‌ایم و این اقدام در راستای حمایت‌های مؤمنانه از شهروندان نیازمند انجام می‌گیرد.

جوادی‌یگانه از برگزاری کنسرت در بیش از ۲۰ گرمخانه و راه‌اندازی کارناوال‌های شادی همزمان با نوروز خبر داد و گفت:  با همکاری کانون پرورش فکری برنامه‌های نمایش عروسکی و نمایش فیلم در سطح شهر در ایام نوروز صورت می‌گیرد.

وی درباره موضوع زباله‌گردی اظهار داشت: زباله‌گردی پیامد ناخواسته مخازن زباله بود و از آنجایی که زباله‌گردی جرم‌انگاری نشده این مسأله ادامه یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه درباره زباله‌گردی جریان تازه‌ای درست شده که شهرداری به دنبال برطرف کردن آن است، گفت: برخی از مناطق شهر مخازن زباله آنها اصلاح‌شده و این راه‌حل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: کودکان زباله گرد پیامد مخازنی است که در سر کوچه ها گذاشته شده و شهرداری به‌دنبال حل این مسئله است به طوری مقرر شده تا خردادماه ۱۴۰۰ ضمن ساماندهی مخازن میزان آنها در سطح شهر به ۵۰ درصد کاهش یابد.

جوادی یگانه افزود: ما با پیمانکاران جمع‌آوری پسماند خشک هم جلساتی را گذاشته و به دنبال آن هستیم تا آنها را مجاب کنیم تا از کودکان کار در جمع‌آوری پسماند استفاده نکنند.

در این نشست همچنین‌ فاضلی مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در تشریح برنامه های پروژه تهران ۱۴۰۰ گفت: برنامه های این پروژه پیشتر آغاز و در آستانه نوروز با فضای متفاوتی ادامه پیدا خواهد کرد. سال ۱۴۰۰ با همه غم و آلامی که داریم فرصتی برای شادی است تا ۱۰۰ سال گذشته را مرور کنیم و مجالی برای شروع دوباره پیدا کنیم. در اجرای این برنامه ها بیش از هر چیزی رویکرد فرهنگی بر اقدامات شهرداری قالب خواهد بود.

وی تاکید کرد: رویکرد اصلی که دنبال می شود این است که از جسم و کالبد شهر عبور کنیم و با جان شهر که اهالی آن هستند سر و کار داشته باشیم. در اجرای این پروژه شعار” جان تو جان شهر” با مشارکت شهروندان محقق خواهد شد. در اسفند و فروردین تمرکز بر فضاسازی متفاوت در شهر بوده که شهری رنگی که وعده آن از ابتدای دوره فعلی مدیریت شهری داده شده بود محقق شود و جذابیت بصری و تحقق شهری رنگی اجرایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا