اجتماعی و فرهنگی

احضار معلم تنبیه‌کننده دانش‌آموز روستایی به هیئت تخلفات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علیرضا نخعی درخصوص تنبیه بدنی دانش‌آموز روستایی استان سیستان‌وبلوچستان اظهارکرد: با انگیزه صیانت از فداکاری‌های همه معلمان استان که در شرایطی سخت برای آموزش کودکان این مرز و بوم فداکارانه تلاش می‌کنند با عاملان این حادثه برخورد خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش سیستان و بلوچستان خاطر‌نشان کرد: تلاش و دلسوزی معلمان استان بر کسی پوشیده نیست و این تلاش تا بدان‌جا پیش رفته است که معلمان این دیار از بزرگترین سرمایه انسانی که همان بذل جان است نیز دریغ نکرده‌اند. معلمان شهید حوادث تروریستی و همچنین فداکاری معلم خاشی که برای حفظ جان دانش‌آموزانش حتی از جان خود گذشت، نمونه‌ای از این فداکاری‌هاست.

وی ادامه داد: به همین دلیل به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد اقدام غیر‌تربیتی و نسنجیده یک همکار فرهنگی به حیثیت تلاش‌های سایر همکاران ما خدشه وارد کند و علاوه بر این معلم خطا کار با مدیر مدرسه‌ای که چنین اتفاقی در مدرسه وی رخ داده نیز با شدت برخورد خواهد شد.

نخعی تصریح کرد: همه ساله در آستانه بازگشایی مدارس جلسات متعددی با مدیران آموزش‌و‌پرورش برگزار می‌شود و همه توصیه‌های لازم به همراه بخشنامه‌های لازم الاجرا به همه مدارس فرستاده می‌شود به همین علت است که با وجود همه این حساسیت‌ها از چنین خطاهایی به سادگی نمی‌گذریم.

مدیر کل آموزش‌و‌پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: ما درهر منطقه‌ای که موضوع تنبیه بدنی در آن اتفاق بیافتد یک نمره منفی برای رئیس آموزش‌و‌پرورش آن منطقه لحاظ می‌کنیم و در صورت تکرار ضمن برخورد جدی حتی تا عزل آن رئیس نیز پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه به صورت تلفنی با دانش‌آموز مصدوم و خانواده وی صحبت کرده و در جریان روند درمان وی هستم، خاطر‌نشان کرد: پس از ارزیابی‌های انجام شده مدیر این مدرسه تعلیق و معلم خاطی نیز به هیئت رسیدگی به تخلفات احضار شده است.

به گزارش تسنیم، به دنبال این حادثه «فریدون دامنی» رئیس آموزش و پرورش منطقه بمپور نیز از سمت خود استعفا کرد.

قیصر قادری دانش‌آموز پایه پنجم دبستان ادیب روستای خیرآباد منطقه بمپور است که توسط معلمش مورد تنبیه بدنی قرارگرفته و همینک در بیمارستان شهرستان ایرانشهر تحت درمان قرار گرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا