مدیریت شهری

مدیرعامل شرکت مترو مطرح کرد: دستیابى به طول۴۴۷ کیلومترى شبکه مترو در افق ۱۴۲۰

على امام از آغاز مراحل انتخاب مشاور خطوط ۸ تا ۱۱ متروى تهران خبر داد و عنوان کرد: از میان خطوط مذکور خط ۱۰ اولویت اجرایى بیشترى دارد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومى و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) على امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر آغاز مراحل انتخاب مشاور ذى‌صلاح به منظور انجام مطالعات امکان‌سنجى احداث خطوط ۸ تا ۱۱ متروى تهران عنوان کرد: هدف از توسعه خطوط مترو در افق ۱۴۲۰، پوشش کل مناطق ۲۲ گانه پایتخت و همچنین ایجاد شبکه و به هم پیوستگى خطوط ساخته شده و خطوط در دست احداث با ایجاد ایستگاه‌هاى تبادلى است.

امام خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع ۲۹۷ کیلومتر خطوط ۱ تا ۷ ، ۲۳۴ کیلومتر ساخته شده و از مجموع ۱۷۵ ایستگاه در خطوط مذکور، ۱۲۵ ایستگاه به بهره‌بردارى رسیده است. مطالعات اولیه براى توسعه خطوط مترو به ۱۱ خط، نشان مى‌دهد که ۱۲۳ ایستگاه جدید در اختیار شهروندان قرار مى‌گیرد. از سوى دیگر طول خطوط شبکه در حال تکمیل فعلى به ۱۵۰ کیلومتر افزایش مى‌یابد.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: در این صورت مجموع طول خطوط مترو به حدود ۴۴۷کیلومتر مى‌رسد و این امر البته جدا از خطوط سریع السیر یا اکسپرس و خطوط مترو سبک است.

او با اشاره به این که ساخت خط ۱۰ به لحاظ اجرا در اولویت قرار دارد، گفت: این خط با ۴۲ کیلومتر طول از انتهاى بزرگراه‌هاى شهید باقرى و شهید بابایى آغاز و به سمت مسیر بزرگراه‌هاى شهید چمران، آیت‌الله هاشمى رفسنجانى، شهید همت و نیز وردآورد امتداد مى‌یابد.

امام در پایان با اشاره به محدوده عبور ۳ خط جدید دیگر خاطرنشان کرد: خط ۸ از مسعودیه، بزرگراه بعثت، قلعه مرغى، بزرگراه‌هاى شهید کاظمى، یادگار امام (ره)، آیت‌الله حکیم و شهید سپهبد قاسم سلیمانى (رسالت) تا خیابان سرسبز، خط ۹ از دولت‌آباد، بزرگراه بسیج، پیروزى، نارمک، هنگام و بزرگراه شهید همت تا محدوده پارک جنگلى چیتگر و خط ۱۱ از پارک چیتگر، مناطق ۱۸ تا ۲۱ و ابن‌بابویه امتداد دارند.

گفتنى است پیش‌بینى‌هاى اولیه حاکى از آن است که در افق ۱۴۲۰ با احداث ۴ خط جدید مترو، ظرفیت بهره‌مندى روزانه با استفاده از این شبکه حمل و نقل عمومى ارزان قیمت، ایمن و سریع بالغ بر۱۱ و نیم میلیون سفر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا