شورای شهرصفحه اصلی

اقراریان: شهرداری تهران حرمت شورا را حفظ و تذکرات را رعایت کند

اقراریان: شهرداری تهران حرمت شورا را حفظ و تذکرات را رعایت کندرئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران طی تذکر خواستار حفظ حرمت شورا و رعایت تذکرات اعضاء از سوی شهرداری تهران شد.
به گزارش شوراآنلاین، مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورا ضمن تبریک روز ملی خلیج فارس در خصوص رسیدگی لازم به تذکرات شورا از سوی کارکنان شهرداری و عدم انتقال مناسب آن‌ها به شهردار متذکر شد: در فرآیند ساختار اداری دغدغه‌ها و تذکرات اعضای شورا به درستی به شهردار تهران منتقل نشده و پاسخی که به تذکرات از سوی شهرداری داده می‌شود، در حد رفع تکلیف است لذا درخواست می‌شود که شهرداری حرمت شورا را حفظ کند و تذکراتی را که می‌شنود، رعایت کند.
اقراریان در ادامه در خصوص تجمع برخی از معترضین مقابل درب شورا بیان کرد: این که برخی از شهروندان در مقابل درب شورا به عنوان خانه دوم خود تجمع کنند، حرکت معقول و منطقی‌ای است و شهرداری به عنوان نهاد اجرایی موظف است مراجعه کرده و با اعزام نماینده مطالبات شهروندان را بشنود،گاهی شاهد آن هستیم که به طول انجامیدن اجرای قوانین و مقررات و انجام وظایف باعث ایجاد نارضایتی میان پرسنل می شود، لازم است که در این باره گفتگوهایی انجام شود.
وی افزود: ما شاهد بودیم که در خصوص موضوع حجاب و عفاف تجمعی در مقابل درب شورا صورت گرفت و همکارانی از شورا در میان تجمع‌کنندگان حضور یافته و به سوالات آنها پاسخ دادند.
رئیس کمیته نظارت شورا در ادامه با بیان اینکه دوگانه‌هایی وجود دارد که شهرداری تهران در مقابل آن‌ها قرار می‌گیرد، تصریح کرد: یکی از این دوگانه‌ها ساخت و ساخت و سازهای غیرمجاز دانشگاه تهران است که دلیل دوگانگی این موضوع را شهردار تهران خود به خوبی می‌داند؛ چرا باید دانشگاه تهران بدون مجوز به صورت غیرقانونی و با دهن کجی به قانون اقدام به ساخت و ساز کرده و به این کار ادامه دهد؟ ما مطمئن هستیم که هیچگونه پشت پرده‌ای نسبت به شهرداری تهران در خصوص این ساخت و ساز وجود ندارد اما حتما باید از این موضوع پرهیز شود که شهرداری تهران به عنوان متهم جلوه داده شود اما اینگونه هم نباشد که این نهاد در نوعی از تعاملات چشم خود را بر روی برخی از مسائلی که در دانشگاه تهران و یا در سایر نهادها رخ می‌دهد، ببندد.
وی در ادامه گفت: اتفاقاتی که در کمیسیون ماده ۵ در حال رخ دادن است در تناقض با گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس است لازم است در این خصوص دقت بیشتری انجام شود و کارشناسان کمیسیون شهرسازی و معماری شورا و شهرداری با محوریت این گزارش این موضوع را بررسی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا