مدیریت شهری

اجرای ۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شمال تهران

به منظور اشاعه و توسعه فرهنگ دو چرخه سواری و ترغیب شهروندان به استفاده و بهره گیری ازروش های حمل ونقل پاک در برنامه پنج ساله ۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در منطقه یک اجرایی خوهد شد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک محمد خردمند معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت : منطقه یک به علت وجود معابر باریک و پر ترافیک تا کنون نتوانسته در زمینه احداث مسیرهای دوچرخه سواری اقدامات اساسی را به انجام برساند اما با توجه به اهمیت این طرح در شهرداری تهران، مطالعات لازم آغاز و مسیرهای پیشنهادی اعلام شد.

وی گفت: در سال جاری احداث ۵ کیلومتر مسیر دو چرخه سواری در شمال تهران در محور خیابان شهید اندرزگو در دست اقدام است.

خردمند افزود: برای اجرای شبکه دوچرخه سواری در منطقه یک مطابق برنامه پنج ساله از بین مسیرهای مختلف، ۵ مسیر در خیابان های ولیعصر(عج) و شهید باهنر ،شهید اندرزگو، شهید موحددانش، شریعتی ، شهید لواسانی در اولویت قرار گرفت تا اقدامات بعدی در راستای اجرای مسیر دوچرخه در آنها به انجام برسد .

معاون شهردار منطقه یک خاطر نشان ساخت: پس از انجام مطالعات و امکان سنجی های لازم، این مسیرها مطابق برنامه آماده سازی می شوند تا شهروندان علاقمند بتوانند با استفاده از وسیله حمل و نقل پاک( دوچرخه شخصی)، درون منطقه تردد کنند .

به گفته وی آنچه که اجرایی شدن این طرح را در اولویت قرار می دهد، تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه در سفرهای کوتاه درون شهری است و در فاز های بعدی این طرح علاوه بر معابرمذکور ، در سایر معابر نیز راه اندازی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا