صفحه اصلیمدیریت شهری

امتیاز ویژه برای ساکنان محدوده طرح ترافیک در طرح ترافیک جدید سال ۹۸+جزئیات

در سال جاری ساکنان محدوده طرح ترافیک امکان خروج رایگان تا قبل از ساعت ۸:۳۰ و ورود رایگان به محدوده پس از ساعت ۱۷ را داشتند که برای این منظور باید حساب شهروندی ایجاد و مدارک سکونت خود را ارائه می‌کردند. اما در سال پیش‌رو علاوه بر این امتیاز، به ازای هر واحد مسکونی واقع در محدوده طرح ترافیک، یک خودرو از تخفیف ۵۰ درصدی عوارض بهره‌مند خواهد شد.

حداقل نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک بر اساس مصوبه شورای شهر برای خودروهایی با معاینه فنی برتر در ساعات غیرپیک ترافیک تردد کنند، در سال آینده ۱۴ هزار و ۴۹۰تومان و حداکثر این نرخ برای خودروهای بدون معاینه فنی برتر که در ساعات پیک به محدوده وارد و از آن خارج می‌شوند، ۴۱هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.

به این ترتیب افزایش حداکثری نرخ طرح ترافیک، ۱۵ درصد پیش‌بینی شده که بر اساس اعلام نرخ تورم توسط بانک مرکزی متغیر خواهد بود، به این معنا که اگر در پایان امسال نرخ تورم پایین‌تر از ۱۵ درصد باشد، افزایش بهای طرح ترافیک از ۱۵ نیز کمتر اعمال خواهد شد.

در نسخه ترافیکی سال ۹۸ قرار است از تیر ماه محدوده زوج و فرد نیز به‌عنوان حلقه دوم طرح ترافیک با تغییرات اساسی در ضوابط تردد مجاز، به محدوده اصلی طرح ترافیک اضافه شود.

براساس این طرح، تمام خودروها بدون توجه به پلاک خود می‌توانند در هر فصل ۲۰ روز رایگان در محدوده زوج یا فرد تردد داشته باشند.

ثبت تردد بیش از ۲۰ روز مشمول پرداخت عوارض می‌شود و عملا دیگر محدوده زوج یا فرد وجود نخواهد داشت. ساکنان این محدوده نیز با ثبت نام در «تهران من» علاوه بر یک خروج رایگان تا قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود رایگان پس از ساعت ۱۷، از تخفیف ۵۰ درصدی برای ورود به محدوده زوج و فرد یا همان حلقه دوم طرح ترافیک برخوردار خواهند بود. افرادی که بتوانند با پرداخت عوارض یا سهمیه خود در روزهای پنج‌شنبه وارد محدوده حلقه دوم شوند، می‌توانند پس از ساعت ۱۳، به‌صورت رایگان وارد محدوده طرح ترافیک نیز شوند. حداقل نرخ ورود به حلقه دوم ترافیک در سال آینده ۷ هزار و ۲۴۵ تومان برای خودروهایی با معاینه فنی برتر و تردد در ساعات غیر پیک ترافیک و حداکثر ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان در ساعات پیک و بدون معاینه فنی برتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا