اجتماعی و فرهنگی

یک‌سوم تماس‌های پلیس ۱۱۰ عملیاتی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار حسین ساجدی‌نیا روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه پیامکی پلیس ۱۱۰ به شماره " 110110 "، گفت: این سامانه همزمان با ایام دهه مبارک فجر به شکل رسمی افتتاح شد.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این سامانه خاطرنشان کرد: همواره یکی از دغدغه‌هایی که در حوزه پلیس و امنیت با آن روبرو بودیم، بحث شهروندانی بود که به هر دلیلی ارتباط تماس صوتی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را نداشتند و از این رو ممکن بود با مشکلاتی روبرو شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای آن دسته از شهروندان که دارای مشکلات گفتاری و شنیداری بوده و یا در موقعیتی هستند که نمی‌توانند صحبت کنند مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ را با شماره پیامکی ۱۱۰۱۱۰ راه‌اندازی کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: مواردی را در گذشته داشتیم که سارقی وارد خانه شهروندی شده و آن شهروند امکان تماس با سامانه ۱۱۰ را نداشت در این شرایط می‌توان با ارسال پیامک از پلیس کمک خواست.

سردار ساجدی‌نیا همچنین از اعلام آمادگی پلیس برای ارتباط با اورژانس و آتش‌نشانی از طریق سامانه پیامکی ۱۱۰ خبر داد و افزود: با توجه به اینکه اورژانس و آتش‌نشانی فاقد سامانه پیامکی هستند ما این آمادگی را داریم که در صورت نیاز با آتش‌نشانی و اورژانس نیز در حوزه‌های امدادرسانی همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به زبان مورد استفاده در سایت پیامکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شرایط اضطراری نمی‌توان زبان تلفن همراه را تغییر داد چه با زبان لاتین و چه زبان فارسی ارسال پیامک به این سامانه میسر است و تمام پیامک‌ها خوانده و ترتیب اثر خواهد شد. اما لازم است شهروندان در پیامک خود آدرس را به طور دقیق درج کرده و نوع حادثه را نیز بیان کنند.

رییس پلیس تهران بزرگ درباره اینکه اگر مزاحمتی با این سامانه انجام شود چطور می‌شود آن را ردیابی کرد به ایسنا گفت: این سامانه نیز همانند پلیسی ۱۱۰ است و همانطور که متخلفان و مزاحمان سامانه ۱۱۰ شناسایی می‌شوند، با کسانی که بخواهند با سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ نیز ایجاد مزاحمت کنند برخورد خواهد شد.

به گفته سردار ساجدی‌نیا، ۹۹ درصد از مزاحمت‌های سامانه تلفنی ۱۱۰ شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال ۹۴ این سامانه پیامکی در سراسر کشور اجرایی شود ، گفت: پیش‌بینی می‌شود روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ پیامک به این سامانه ارسال شود. در حال حاضر نیز روزانه حدود ۳۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ انجام می‌شود که در مجموع ۱۱ هزار مورد از این تماس‌ها یعنی معادل ۳۰ درصد تماس‌ها عملیاتی می‌شود.

رییس پلیس تهران بزرگ از شهروندان خواست در صورتی که امکان تماس صوتی با پلیس را دارند حتما از این شیوه استفاده کنند.

سردار ساجدی‌نیا همچنین درباره نحوه اطمینان از صحت پیامک‌های ارسالی سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ گفت: همانند تماس‌های گفتاری ما را فرض را بر صحت می‌گذاریم و مامورانمان به محل اعزام می‌شوند. در حال حاضر نیز میانیگن زمان حضور ماموران پلیس در صحنه ۷ دقیقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا