اجتماعی و فرهنگی

طرح جریمه ریالی سربازی از کی اجرا می شود؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مقررات جریمه در نظر گرفته شده برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی مشمولانی است که مدت غیبت آنان بیش از هشت سال بوده و با توجه به اینکه این موضوع در لایحه بودجه سال ۹۴ پیش بینی و مبلغ جریمه در نظر گرفته شده برای اجرا، در همان سال تعیین شده است، لذا مشمولان متقاضی از این طرح که سال گذشته نسبت به واریز مبلغ جریمه اقدام نکرده‌اند، باید تا ابلاغ لایحه قانون بودجه سال ۹۵ توسط مجلس شورای اسلامی منتظر بمانند.

 

این سازمان تاکید کرد که این مقررات با مشخص شدن مبلغ جریمه تعیین شده از سال ۹۵ اجرایی خواهد شد و تا زمان ابلاغ لازم است متقاضیان از مراجعه به سازمان وظیفه عمومی ناجا و دفاتر پلیس+۱۰ خودداری کنند.

 

به گزارش ایسنا، روز گذشته نیز سردار کمالی، جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح در گفت وگو با ایسنا آخرین جزئیات و خبرها از جریمه ریالی سربازی در سال ۹۵ را تشریح کرده و ضمن پاسخ به ابهامات برخی از مخاطبان ایسنا درباره مبنای محاسبه هشت سال غیبت اولیه به ایسنا گفت: کسانی که تا پایان سال ۹۴ یا حداکثر تا فروردین ماه سال ۹۵ دارای هشت سال غیبت باشند در شمول بهره‌مندی از این قانون قرارگرفته و لذا افراد جدیدی امکان بهره‌مندی از جریمه ریالی را در سال جاری پیدا نخواهند کرد.

 

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: جوانان و مشمولان سربازی منتظر تسهیلات جدید نباشند و هر چه زودتر با توجه به قوانین کشور نسبت به انجام خدمت سربازی خود اقدام کنند. (متن کامل این مصاحبه را در اینجا بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا