اجتماعی و فرهنگی

حمایت استانداری تهران از اجرای پژوهش با رویکرد بومی سازی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی بیگی، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری تهران با تبریک فرارسیدن روز ۲۵ آذرماه به عنوان روز ملی پژوهش و فناوری به فعالین این حوزه اظهار داشت: در استان تهران اداره کل آموزش و پژوهش استانداری با رویکرد و نگاه بومی گرا به مسائل حوزه آموزش نگاه می کند.

 

وی افزود: در اداره آموزش و پژوهش تمام تلاش این حوزه در این است که بتوانیم طرح‌های پژوهشی را مورد مطالعه جدی قرار دهیم و تجلی آن را در شهرستان‌های اطراف تهران شاهد باشیم. در همین راستا کمیته تخصصی این برنامه در ۱۶ شهرستان استان تهران تشکیل شده است.

 

بیگی خاطرنشان کرد: از۱۵ تا بیستم آذرماه برنامه‌های متعددی اعم از تجلیل از پژوهشگران و طراحان برتر استان، برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای این حوزه در شهرستان ها در حال برگزاری است که امیدوارم بتوانیم با این روند گام جدی در تببین جایگاه پژوهش در استان تهران برداریم .

 

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری تهران در ادامه با گلایه از عدم تخصیص کامل بودجه قانونی به اداره تحت مدیریت خود، اذعان داشت: در قانون اعتبارات پژوهشی بنا بر قانون بودجه سالیانه به صراحت آورده است که تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند بین ۱ تا ۳ درصد از بودجه و اعتبارات خود را به امر پژوهش اختصاص دهند که متاسفانه از سال ۹۱ تا کنون این قانون آنطور که باید و شاید به مرحله اجرا نرسیده است.

 

وی اضافه کرد: در ضوابط اجرایی بودجه ۹۳ بنا بر ماده ۳۲ پیش بینی شده است که اعتبارات حوزه پژوهش منوط به درخواست دستگاه‌های ملی تخصیص پیدا کند و متاسفانه دفتر آموزش و پژوهش عملا به حالت انفعال درآمده است.

 

بیگی تصریح کرد: اداره آموزش و پژوهش به عنوان واسطه دستگاه‌های اجرایی استان با شورای عالی تحقیقات و فناوری تا حدودی با مشکلاتی مواجه است که باید برای حل آن گام های جدی برداشت.

 

بر اساس گزارش سایت استانداری تهران، وی افزود: یکی از این موانع در این است که طرح‌های پژوهشی در ابتدا در شورای "عتف" بررسی و سپس به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال می شود که باید برای جلوگیری از این بروکراسی زمان بر طرح ها ابتدا به شورای توسعه و برنامه ریزی و توسعه استان رفته و پس از تصویب به "عتف" ابلاغ شود تا شاهد تسریع در بررسی و اجرای طرح های پژوهشی در استان باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا