اجتماعی و فرهنگی

اعلامیه ترحیم کودک ۵ ساله بر دیوار شهرداری/سریال تکراری ادامه دارد!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین صداله ناله و فریادهای فاطمه همچنان در گوش مادر و پدر می پیچد. مادر و پدری که به دلیل سهل انگاری و اهمال کاری مسئولان مربوطه، اعضای تکه تکه شده دختر پنج ساله شان را از آبنمای آدمخوار تحویل گرفتند!

 

اتفاق تلخی که سه شنبه شب در جنوب شرقی پایتخت رخ داد و به زندگی فاطمه پایان داد، اولین اتفاقی نبود که در تهران رخ داد و قطعا آخرین هم نخواهد بود! اتفاقاتی که اگرچه با جان انسان ها بازی می کند و زندگی خانواده های بسیاری را به خاک سیاه می نشاند اما مسئولان مربوطه به سادگی و راحتی آب خوردن از کنار آن ها عبور می کنند و آب از آب تکان نمی خورد!

 

از منظر غیر کارشناسی و عمومی نیز کاملا واضح مبرهن بود که عدم ایمنی لازم ساده و ابتدایی باعث کشیده شدن پیکر خردسال ۵ ساله به داخل پمپ آبنما و قطع شدن اعضای بدن وی شده است. اما متاسفانه مسئولان مربوطه با کشتن زمان و بوجود آوردن علامت سوال های متعدد، به برررسی چگونگی وقوع این اتفاق پرداختند و در نهایت و همانطور که کاملا قابل پیش بینی بود، سریال تکراری واکنش به موضوعات اینچنینی به نمایش گذاشته شد!

 

در حالیکه اعلامیه مجلس ترحیم فاطمه بر دیوار شهرداری منطقه ۱۵ نصب شده بود، خبر برکناری شهردار ناحیه و مدیرکل فضای سبز منطقه و معرفی پیمانکار آبنمای آدمخوار به مراجع قضایی منتشر شد. واکنش های تکراری و دست مالی شده ای که بعد از اتفاقات مختلف اینچنینی شاهد آن بوده ایم و قطعا فقط جنبه فرمالیته و روانی دارد.

 

قطعا در پشت پرده این اتفاق و سایر اتفاق های مشابه که به اصطلاح پیمانکار در آن قربانی می شود و نهایت با پرداخت احتمالی دیه همه چیز ختم به خیر می شود، این موضوع مبهم و مستتر می ماند که انتخاب و نحوه همکاری با پیمانکاران در بخش های مختلف اجرایی شهرداری بر اساس چه ضوابطی صورت می گیرد و آیا به لحاظ فنی و کارشناسی استعلام های لازم در این زمینه صورت می گیرد یا خیر؟

 

آیا با یک برکناری ساده آن هم در سطح شهردار ناحیه و مدیر فضای سبز، برخورد لازم با خاطیان این اتفاق هولناک صورت گرفته است؟ 

 

آیا شهردار منطقه ۱۵ و معاون امور شهری منطقه به دلیل عدم نظارت درست و لازم بر گزینش مدیران اجرایی، سهمی در رقم خوردن این اتفاق هولناک و مرگ کودک ۵ ساله نداشته اند؟

 

قطع به یقین تا زمانی که عدم نظارت لازم و برخورد با قصورات اینچنینی در نهاد بزرگ اجرایی چون شهرداری  وجود نداشته باشد، حوادث تلخ پایانی نخواهد داشت و باید چشم انتظار اتفاقاتی باشیم که براحتی آب خوردن و در لحظاتی که باید به آرامش و لذت و تفریح سپری شود، خاطراتی سیاه و دردناک را رقم می زند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا