اجتماعی و فرهنگی

ابتکار: هنر و محیط زیست محصور شدنی نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  معصومه ابتکار ضمن ابراز خرسندی از برپایی مجدد جشنواره بین‌المللی فیلم سبز پس از ۱۰ سال خاموشی، گفت: با توجه به چالش‌ها و مشکلاتی که در ابعاد مختلف حوزه محیط زیست، بهره‌مندی از عرصه هنر برای فرهنگ‌سازی و بیدارسازی در عرصه محیط زیست بسیار مهم است.

 

معاون رئیس جمهور ادامه داد: همزمان با فعالیت دولت‌های هفتم و هشتم، چهار نوبت جشنواره دو سالانه فیلم سبز برگزار شد که استقبال بسیار خوب ملی و بین‌المللی از این جشنواره منجر به آن شد که در دوره چهارم، فیلم‌های جشنواره در ۱۱۰۰ نقطه کشور به نمایش درآمد.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری شرایط جنگ و خشونت در منطقه، برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در ایران را نشان‌دهنده رویکرد جهانی و مثبت کشور و حاوی پیام صلح به دنیا دانست و اظهار کرد: این جشنواره یکی از راه‌های مهم ورود ایران به عرصه‌های بین‌المللی هنر خواهد بود.

 

 

هنر و محیط زیست محصور شدنی نیست

 

وی ضمن تاکید بر فرامرزی و فراملیتی بودن محیط زیست، تصریح کرد: هنر و محیط زیست از جمله موضوعاتی که در قالب هیچ مرز و زبانی محصور نمی‌شود و به همین دلیل جشنواره بین‌المللی فیلم سبز می‌تواند فرصتی بی‌بدیل برای ایران باشد.

 

ابتکار افزود: حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، موقعیتی برای ظهور و نمایش استعداد هنرمندان کشور و ارسال پیام صلح و دوستی و فرهنگ ایرانیان به جهان به وجود خواهد آورد.

 

معاون رئیس جمهور اشاره‌ای هم به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری داشت و خاطرنشان کرد: حمایت‌های ایشان و نگاه و عزم رئیس جمهور و مجموعه دولت نویدبخش روزهای خوب برای محیط زیست ایران است.

 

براساس گزارش سایت محیط زیست، ابتکار ضمن تقدیر از همکاری ارزنده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه همکاران وی برای برگزاری این جشنواره، ابراز امیدواری کرد و گفت: اجرای جشنواره فیلم سبز با رعایت کلیه استانداردها و شاخص‌ها و حفظ شان فرهنگی و محیط زیستی کشور، باید منجر به بسط و توسعه همکاری‌های دو مجموعه در زمینه‌های مختلف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا