شورای شهر

قناعتی: دبیر بدون سند صحبت نمی‌کند/ این مساله نباید رسانه‌ای می‌شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ابوالفضل قناعتی در واکنش به اظهارات دبیر درباره تخلفات شهرداری گفت: اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان مردم بر اساس قانون حق دارند تا شهردار را انتخاب کرده و بر تمام عملکرد وی نظارت کنند.

 

وی ادامه داد: البته ما نمی‌خواهیم خدایی ناکرده کاری انجام دهیم که خلاف قانون باشد. اما اگر اظهار نظری می‌کنیم فقط برای این است که شهرداری بتواند در کارهایی که می‌کند، موفق باشد.

 

قناعتی در خصوص اینکه آیا صحبت‌های دبیر را قبول دارد یا خیر گفت: من فکر نمی‌کنم که آقای دبیر بدون مستندات صحبت کند و تا آنجایی که خبر دارم و مطمئن هستم تمام حرف‌های ایشان با سند است. البته من اعتقاد دارم که آقای دبیر نباید این مساله را به این زودی رسانه ای می‌کرد و باید پس از اتمام کار آقای چمران به عنوان ریاست شورا این مساله را برای عموم بازگو می‌کرد و سپس اعضای شورا از راه‌های قانونی دست به کار می‌شدند.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص اینکه اگر این تخلفاتی که دبیر رسانه‌ای کرد، ثابت شود آیا شهردار تهران را استیضاح می‌کنید یا خیر گفت: ببنیند مساله استیضاح شهردار نیست. ما همه می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم و فکر نمی‌کنم با بیان کردن این موضوعات مردم از دست ما خوشحال بشوند. علاوه بر آن آقای قالیباف واقعاً کارهای بزرگی در سطح شهر تهران انجام داده است و نباید از این کارها چشم پوشی کرد.

 

وی ادامه داد: اگر در شهرداری اتفاقی بیفتد خود عضو شورا حق ندارد مستقیم به شهردار تهران نامه بنویسد. این کار باید توسط رئیس شورا صورت بگیرد. اگر کسی به عملکرد شهردار اعتراض داشت باید یک نامه به رئیس شورا بنویسد و ایشان هم نامه‌ای را به شهردار بنویسد و آقای قالیباف هم موظف هستند تا به صورت کتبی جواب دهند. اگر عضوی از نامه کتبی شهردار قانع نشد این بار طرح سؤال از آقای قالیباف در صحن علنی شورا صورت می‌گیرد و ایشان باید به صورت شفاهی پاسخگوی اعضا باشند. البته من امیدوار هستم که این مساله به زودی تمام شود و کار به اینجاها کشیده نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا