شورای شهر

هشدار مسجدجامعی به مدیریت شهری: نمایشگاه کتاب که همزمان با انتخابات است فراموش نشود!

به گزارش شورا‌آنلاین، احمد مسجد جامعی در سصد و چهل و یکمین جلسه شورا با  اشاره به حادثۀ ناگوار سیل در آذر بایجان و جان‌باختن گروهی از هموطنانمان در سیل اخیر ضمن تسلیت گفت:  پیشگیری از این‌گونه حوادث نیاز به برنامه‌ریزی از سوی دستگاه‌های متولی دارد و اضافه کرد وقتی در برنامه‌های توسعه، مسیل‌های تاریخی را تبدیل به مسیر‌های رفت‌وآمد می‌کنیم، خسارت‌هایی از این دست قابل پیش‌بینی است. وی سیل کن در سال گذشته را یادآور شد که خسارات جانی آن با وجود سیل‌بندها کاهش یافت و در عین حال پس از آن حواشی رودخانۀ کن از ساخت‌وسازهای بدون مجوز تا حدی پاک شد. وی در پایان هشدار داد که باید آمادگی لازم برای مقابله با این قبیل حوادث در تهران را هم داشته باشیم.

مسجدجامعی گفت:  با توجه به نزدیک شدن به فضای انتخابات، مواظب باشیم دغدغه‌های انتخاباتی، ما را از فعالیت‌های شهری غافل نسازد. به عنوان نمونه نمایشگاه کتاب تهران که همزمان با انتخابات است فراموش نشود. سال گذشته با یک بارندگی خساراتی به ناشران وارد شد و بازدیدکنندگان و غرفه‌داران گرفتار آن اوضاع نابسامان شدند. امسال از حالا پیش‌بینی کنیم که چنان وضعی تکرار نشود.

مسجدجامعی افزود:  با فاصلۀ کمی نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می‌شود که انجام آن هم نیاز به پیش‌بینی‌های زیادی دارد که باز هم ممکن است در فضای انتخابات و پس از انتخابات مسئولان از توجه لازم به آن غفلت کنند.

وی  با اشاره به این‌که به تذکراتمان دربارۀ بازسازی و اصلاح سیما و منظر سردر باغ‌ملی مورد توجه قرار گرفته است افزود: حالا که سردر باغ ملی تعمیر و مرمت شده، اتاقکی بالای آن است که می‌تواند نقاره‌خانۀ تهران باشد. پیش‌ترها وقت افطار و سحر از میدان توپخانه صدای توپ شنیده می‌شد و اکنون با احیای نقاره‌خانۀ تهران، هم‌زمان با ماه مبارک رمضان امسال می‌توان در فضای جدید این تجربۀ آیینی را احیا کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تاکید کرد:گفت در موزۀ امام‌زاده صالح شمیران، ابزرا و وسایل نقاره‌خانه نگهداری می‌‌شود و معلوم است که زمانی در آن‌جا هم، مانند حرم امام رضا (ع)، نقاره می‌زده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا