سیاسی

تقدیر رئیس جمهور از عملکرد شهردار تهران

به گزارش شورا‌آنلاین، حسن روحانی، رئیس جمهور صبح امروز طی سخنانی در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه ۱۲۰۰ هکتاری کمربند سبز پیرامون شهر تهران که با حضور شهردار تهران، وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان کشوری در محل اراضی گردنه قوچک برگزار شد، گفت: امیدواریم مردم از همه توان و امکان خود برای تنفس طبیعت و سلامت جامعه استفاده کنند. برای سلامت جامعه و نشاط مردم نیازمند محیط زیست سالم هستیم؛ در یک بخش بزرگ از این مسئله نیز موضوع نهالکاری، درختکاری، حفظ و توسعه جنگل‌ها و منابع طبیعی است.

وی افزود:در طول سال‌های گذشته شاهد تخریب و از دست رفتن میلیون‌ها هکتار جنگل بودیم، در این زمینه سودجویان و متصرفان و یا بی احتیاطی‌ها جزو عواملی بوده است که ما کمتر از این نعمت بزرگ خدادادی استفاده کنیم. در نتیجه هم اکنون سرانه مردم ایران نسبت به جمعیت و سطح مرتع کمتر از متوسط جهانی بوده و این بدان معنی است که در این زمینه باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

روحانی ادامه داد:از خدمات همه ارگان‌ها شامل شهرداری‌ها و به ویژه شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی تشکر می‌کنم، تلاش شهرداری تهران بر این بوده است تا کمربند سبز در اطراف تهران ایجاد شود که این موضوع برای محیط زیست تهران بسیار اهمیت دارد چرا که از توسعه بی رویه شهر تهران جلوگیری شده و بر زیبایی شهر نیز می‌افزاید.
????
وی گفت:شهرداری امسال موفق شده است که هزارو ۲۰۰ هکتار را در پوشش جنگل کاری قرار دهد و امروز نیز آغاز بهره برداری از هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۹۶ است؛ همچنین امیدواریم سال ۹۷ سطح بالاتری از اراضی را تحت کشت درختان قرار دهند. از همه عوامل مربوطه در شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در به ثمر رسیدن این اقدام تشکر می‌کنم و امیدوارم  تا در سطح کشور نیز جنگل‌ها، درختان و مراتع را حفاظت کرده و مسایلی که در سال‌های گذشته به وجود آمده را جبران کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد:توسعه فضای سبز و جنگل‌ها در مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها مؤثر است. امروز با بیابان زایی به عنوان یک خطر مواجه هستیم که جامعه ما را تخریب می‌کند؛ همچنین تخریب جنگل‌ها نیز یکی از خطرات است که امیدواریم در این راستا وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان را در زمینه زراعت چوب تشویق کند. چرا که هم می تواتد در آمد خوبی داشته باشد و هم بخشی از مشکلات ما را جبران می‌کند.

وی گفت:برای مسئله ریزگردها در بسیاری از موارد می‌توانیم از طریق نهال کاری‌ها در آینده اقدامات خوبی انجام دهیم و من از همه اقشار مردم و سمن‌ها به ویژه سمن‌های محیط زیستی برای فعالیت در زمینه درختکاری تشکر می‌کنم.

روحانی افزود:باید از هر راهی که پیدا می‌شود، مردم را به درختکاری تشویق کنیم؛ در این زمینه می‌توانیم بخش بزرگی را به نام یک سمن، نهاد و ختی دانشگاه، دبیرستان، طایفه، شهر و استان داشته باشیم تا خود آنها وارد شوند. بنابر این باید از هر راهی می‌توانیم مردم را تشویق کنیم تا در این امر بسیار مهم که برای سلامت و حیات جامعه ما بسیار ضروری است، وارد عمل شوند.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد:امیدواریم همه مردم در این زمینه مساعدت کنند چرا که این کار بدون مشارکت عموم مردم امکان پذیر نیست و حتماً مردم غیور ایران این کار را انجام می‌دهند. در پایان از مردم درخواست می‌کنم که در ایام عید نوروز و در جریان سفرها، گردشگری و طبیعتگردی خود از محیط زیست به خوبی حفاظت و مراقبت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا