ورزشی

کفاشیان: همه امکانات برای تیم امید فراهم شده است/ اینگونه استعفا دادن مناسب نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علی کفاشیان درباره آخرین وضعیت تیم ‌ملی امید، اظها‌ر کرد: ما از همان ابتدا برنامه بلند مدتی برای تیم ‌ملی امید در نظر داشتیم و به همین خاطر نلو وینگادا را به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب کردیم، اما پس از این که وینگادا در مسابقات آسیایی نتوانست نتیجه‌ مطلوبی را کسب کند، از تیم ‌ملی کنار رفت و در ادامه حبیب کاشانی را به عنوان مشاور و همین طور سرپرست تیم ‌ملی انتخاب کردیم و در ادامه هم محمد خاکپور به تیم ‌ملی امید اضافه شد. در یک سال و نیم گذشته هر درخواستی از سوی کادرفنی تیم ‌ملی امید به دست ما رسید با آن موافقت کردیم. بخشی از امکاناتی که می خواستند را فراهم کردیم و بخش دیگری را هم آقای کاشانی محبت کردند و انجام دادند.

 

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل افزود: ما دو هدف را برای تیم ‌ملی امید در نظر داریم. اول این که تیم ‌ملی امید قدرتمندی داشته باشیم، زیرا همین تیم ‌ملی در آینده تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان ما را تشکیل می‌دهد و دوم این که این تیم بعد از سال‌ها به المپیک صعود کند. با توجه به جوانگریی که در لیگ صورت گرفت تعداد زیادی از این جوانان که در تیم ‌ملی هم حضور دارند فرصت بازی در لیگ را پیدا کرده‌اند و همین موضوع باعث دلگرمی ما شده است. به اعتقاد من تیم ‌ملی امید تیم مهمی است که فدراسیون فو‌تبا‌ل در نظر دارد و بعد از تیم ملی بز‌ر‌گسالان مهم‌تر‌ین اولویت ما تیم ‌ملی امید است.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا دلایل استعفای خاکپور را می‌دانید یا خیر، توضیح داد: من هنوز با خاکپور صحبتی نکرده‌ام و امروز جلسه‌ای داریم که می‌خواهیم با خاکپور در مورد استعفایش صحبت کنیم. واقعیت این است که چیزی درباره دلایل استعفا به ما نگفته‌اند. برخی‌ها می‌گویند به خاطر مسائل مالی است و بعضی‌ها هم می‌گویند به خاطر مفاد قرارداد است. بهتر است اگر مشکلی وجود دارد و اگر خاکپور با مفاد قرارداد مشکل دارد به ما بگوید تا مشکل را حل کنیم. ما زمانی که می‌خواستیم با کا‌ر‌لوس کی‌روش قرارداد امضا کنیم ۱۰ جلسه برگزار کردیم تا اختلافات میان ما حل شود. برایمان تیم ‌ملی امید هم مثل تیم ملی بز‌ر‌گسالان است. اگر می‌خواهیم با مربی قراردادی را امضا کنیم و آن مربی با بندهای قرارداد مشکل دارد بهتر است تا به ما بگوید تا مشکل را برطرف کنیم. من فکر می‌کنم بعد از مدتی کار کردن و این گونه استعفا دادن مناسب نباشد. همان طور که گفتم امروز جلسه‌ای را با حضور حبیب کاشانی و محمد خاکپور برگزار خواهیم کرد تا هر مشکلی وجود دارد برطرف شود تا هر‌ چه‌ سریع‌تر تکلیف تیم ‌ملی امید مشخص شود.

 

کفاشیان در پاسخ به این سوال که دیدگاهش نسبت به مربیان ایرانی و همین طور خارجی چیست، افزود: من در طول سوابق ورزشی که داشتم بعضی از مواقع حضور مربیان خارجی را مفید دیدم. به طور مثال زمانی که در د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار می‌کردم با آوردن مربیان خارجی تحول خوبی در این رشته ایجاد کرد، اما واقعیت این است که فو‌تبا‌ل یک پدیده خاص است. در مورد انتخاب سرمربی تیم ‌ملی هم ما زیاد اختیار نداریم که بخواهیم هر کسی را به عنوان سرمربی تیم ‌ملی امید انتخاب کنیم. حتما باید مربی را انتخاب کنیم که همه مردم و همین طور رسانه‌ها آن را قبول کنند. من اعتقاد دارم که مربیان ایرانی از توانمندی‌های خوبی برخوردار هستند و این توانمندی‌ها می‌تواند به فو‌تبا‌ل ما کمک کند، ولی همان طور که گفتم باید مربیان ایرانی توانمندی‌ها و دانش خود را بالا ببرند. بعضی وقت‌ها نیاز است که برای استفاده از تجربیات بیشتر و این که تغییر و تحولات زیادی صورت بگیرد مربی خارجی بیاوریم. ما در فو‌تبا‌ل و همین طور فو‌تبا‌ل ساحلی مربی خارجی آورده‌ایم، اما به این نتیجه‌ رسیده ایم که دیگر مربیان ایرانی می‌توانند کار ادامه بدهند.

 

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در ادامه صحبت‌های خود، تصریح کرد: برای موفقیت یک تیم سه عامل مربی خوب، مدیریت خوب و همین طور هماهنگی میان بازیکنان و اعضای تیم نقش مهمی دارند. من باز هم اعتقاد دارم که اگر یک مربی بین المللی که در دنیا از تجربه بالایی برخوردار است بیاید می تواند به تیم‌های ملی ما کمک کند، اما باید در نهایت به سمتی برویم که از مربیان ایرانی هم استفاده کنیم.

 

کفاشیان در ادامه درباره این که چرا تیم ‌ملی امید ۴۰ سال است که به المپیک صعود نکرده است، خاطر‌ نشان کرد: زمانی که من در کمیته ملی المپیک بودم همه این شرایط را زیر نظر داشتم و می دیدم که فدراسیون به تیم ‌ملی امید نگاه پایین دستی دارد. در آن زمان بحث خروج بازیکنان، بحث بازی‌های تدارکاتی و همین طور هماهنگی‌های لازم مطرح بود. البته در آن مقطع باشگاه‌ها هم جوانگرایی لازم را نداشتند. همان طور که گفتم در فدراسیون فو‌تبا‌ل (آن زمان) اولویت سوم یا چهارم تیم ‌ملی امید بود. البته در سطح آسیا هم سایر کشورها همین نگاه را داشتند. مسابقات زیر ۲۳ سال که برای تیم ‌ملی امید است فقط دو سال است که برگزار می‌شود و AFC هم زیاد به مسابقات زیر ۲۳ سال اهمیت نمی‌داد، اما در حال‌ حاضر مسابقات زیر ۲۳ سال انجام می‌شود و ما هم سرمایه‌گذاری لازم را انجام داده‌ایم تا ان‌شا‌ء‌الله بتوانیم به المپیک صعود کنیم.

 

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی انجام داده‌اید که تیم ‌ملی امید از اولویت‌های مهم فدراسیون باشد، توضیح داد: عملکرد یک سال و نیم ما نشان می‌دهد که تیم ‌ملی امید از اولویت‌های نخست ما محسوب می‌شود. برای بازی‌های غرب آسیا اردوهای متعددی را برگزار کردیم و برنامه‌های تیم ‌ملی امید را به طور کامل اجرایی کردیم. قرار است برای آمادگی هر چه بیشتر تیم ‌ملی امید جلسه‌ای را با کا‌ر‌لوس کی‌روش برگزار کنیم تا ایشان هم کمک‌های خودشان را انجام بدهند. در حال‌ حاضر چیزی حدود ۲۴ بازی برای تیم ‌ملی امید بر‌نامه‌ریزی کرده‌ایم و با مدیریتی که آقای کاشانی انجام دادند هر امکاناتی که تیم ‌ملی خواست در اختیار آنها قرار گرفت.

 

 

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: همه می‌گویند که ما ۴۰ سال است به المپیک صعود نکرده‌ایم ، اما همان‌ها اولویتشان تیم ‌ملی امید نبوده است و اولویت اول آنها تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان بوده است، ولی الان شرایط به گونه‌ای شده است که در فیفا هم مسابقات المپیک و امیدها در اولویت دوم قرار دارد. الان فیفا می‌گوید باشگاه‌ها موظف نیستند که با تیم ‌ملی امید همکاری داشته باشند، ولی موظف هستند با تیم ملی بزرگسالان هماهنگ باشند. این اولویت‌بندی‌ها باید در تمامی جامعه فو‌تبا‌ل یکسان باشد.

 

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در ادامه و در پاسخ به این سوال که پیشنهادش برای به توافق رسیدن با خاکپور چیست، گفت: ما اعتقاد داریم خاکپور باید به کارش در تیم ‌ملی امید ا‌د‌ا‌مه‌ دهد. باید با او به توافق برسیم، اما اگر نخواهد بماند آن بحث دیگری است. امیدوارم که اگر مشکلی دارد به ما بگوید تا ما آن مشکلات را حل کنیم.

 

کفاشیان در پایان در پاسخ به این سوال که اگر با خاکپور به توافق نرسید گزینه‌های شما ایرانی هستند یا خارجی، پاسخ داد: با توجه به این که زما ن زیادی تا آغاز مسابقات مقدماتی المپیک نداریم نمی‌توانیم روی گزینه‌های خارجی فکر کنیم. در حال‌ حاضر افرادی که در کادرفنی تیم ‌ملی امید فعالیت می‌کنند هر کدام‌شان یک سرمربی هستند و می‌توانند هدایت این تیم را بر عهده بگیرند. ان‌شا‌ء‌الله با هماهنگی آنها و همین طور مدیریت تیم ‌ملی امید مربی خوبی را برای تیم ‌ملی انتخاب خواهیم کرد. ما تا به امروز از عملکرد خاکپور رضایت داریم و ایشان برای تیم ‌ملی امید زحمت کشیده‌اند. امیدواریم که خاکپور به کارش در این تیم ا‌د‌ا‌مه‌ دهد. همان طور که گفتم امکان دارد اگر خاکپور به کارش ادامه ندهد هر کدام از کسانی که در کادرفنی فعالیت می‌کنند به عنوان سرمربی انتخاب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا