مدیریت شهری

ارتقای کیفیت زندگی شهروندان با اجرای پروژه های کوچک مقیاس در منطقه ۱۳

تعریف و اجرای پروژه های کوچک مقیاس منطقه ۱۳ به ایجاد نشاط عمومی، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و زنده کردن فضاهای رها شده شهری منجر می شود.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه ، پروژه های کوچک مقیاس شهری در محلات را با اهمیت توصیف کرد و افزود: اجرای پروژه های کوچک مقیاس در محلات باعث ایجاد نشاط عمومی، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و زنده کردن فضاهای رها شده شهری می شود.

مرتضی رحمان زاده در جلسه هماهنگی و رسیدگی به پروژه های کوچک مقیاس منطقه تصریح کرد: با اتخاذ این رویکرد بخشی از مشکلات شهری از پایین‌ترین سطوح رو به اصلاح می‌رود و رضایتمندی مردم نیز بیشتر جلب می‌شود.

وی در عین حال محلات را نمایانگر یکی از مهم‌ترین واحدهای اجتماعی- کالبدی شهر عنوان کرد و گفت: پتانسیل‌های اجتماعی- کالبدی محلات از یک سو بستر توسعه درونی، انسجام کالبدی و حیات و همبستگی اجتماعی شهر هستند و از سوی دیگر منشأ هویت، خاطرات و هم پیوندی گذشته و حال محسوب می‌شوند و لذا در اجرای پروژه های کوچک مقیاس توجه به اثربخشی، زیست پذیری، مشارکت و نشاط عمومی باید مورد توجه باشد.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: شناسایی و اجرای پروژه ها بر اساس دستور العمل و ملاک عمل نیز سند توسعه محلات است که با توجه به مطالبات مردمی تدوین شده است.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت شورایاران، ذی نفعان، حوزه همسایگی، سازمان های اداری موجود در محله ها برای ایجاد زیر ساخت اجتماعی حائز اهمیت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا