مدیریت شهری

آخرین وضعیت خط مترو فرودگاه مهرآباد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در مراسم بهره برداری رسمی از خط مترو فرودگاه مهرآباد، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، شماری از مسئولان دولتی، اعضای شورای شهر و مدیران شهری، مدیرعامل شرکت مترو تهران و نیز متخصصان صنعت مترو حضور خواهند داشت.

خط مترو فرودگاه مهرآباد به عنوان متفاوت ترین مسیر ریلی و تونلی درون شهری پایتخت با طول حدود ۲ کیلومتر، از مسیر خط ۴ مترو و در ایستگاه مترو بیمه انشعاب دارد.

این خط با ۴ ایستگاه شامل ایستگاه بیمه، ایستگاه شماره یک فرودگاه، ایستگاه شماره دو فرودگاه و ایستگاه شماره سه فرودگاه، امکان دسترسی آسان شهروندان را به ترمینال های فرودگاه مهرآباد و ناوگان مترو تهران و حومه برقرار خواهد کرد.

این خط مترو، طراحی و مبلمان متفاوتی را به جهت تردد مسافران فرودگاهی نسبت به دیگر خطوط مترو تهران داراست؛ همچنین مبلمان داخلی واگن ها مخصوص حمل توشه همراه مسافر، سرفاصله حرکت قطارها و نیز قابلیت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این خط مترو است.

برای ساخت ایستگاه بیمه به طول ۱۶۰ متر و به روش ترانشه باز ۱۰۵۰۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۵۳۰۰ تن میلگرد، ۳۸۰۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۳۵۰۰۰ مترمربع قالب بندی به کار رفته است.در این ایستگاه به منظور تردد آسان مسافران تعداد ۱۶ دستگاه پله برقی و ۴ کابین آسانسور تعبیه شده است.

در تونل مسیر دو کیلومتری مترو فرودگاه که به روش NATM اجرا شده است ۱۶۸۰۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۵۰۰۰ تن میلگرد، ۱۷۶۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۲۹۸۰۰ مترمربع قالب بندی به کار رفته است.
در ایستگاه های سه گانه فرودگاه هم که به روش زیرزمینی اجرا شده، مجموعاً ۱۲۴۰۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۷۳۵۰ تن میلگرد، ۴۹۷۰۰ مترمکعب بتن ریزی و ۶۱۴۰۰ مترمربع قالب بندی به کار رفته است.
همچنین برای آسایش و رفاه حال شهروندان، تعداد ۲۴ دستگاه پله برقی و۱۲ کابین آسانسور در این ایستگاه ها نصب و راه اندازی شده است.
پیش بینی می‌شود از طریق این خط روزانه حدود۷۰ هزار سفر و جابجایی انجام پذیرد.

با بهره برداری از خط مترو فرودگاه مهرآباد، تعداد ایستگاه‌های متروی تهران به ۱۰۰ ایستگاه افزایش می یابد و تهران در باشگاه ۳۰ کلان شهر جهان که دارای بیش از ۱۰۰ ایستگاه مترو هستند، قرار خواهد گرفت.

ناوگان مترو تهران پیش از این از طریق خط سه به ایستگاه راه آهن کشور متصل شده و علاوه بر فرودگاه مهرآباد، قرار است در آینده نیز فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) از طریق مسیر خط مترو تهران- پرند به مترو پایتخت متصل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا