اجتماعی و فرهنگی

بیش از ۱۵ تن مواد محترقه در تهران کشف شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین    از مرکز اطلاع رسانی پلیس فاتب، سردار حسین ساجدی نیا در حاشیه اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق و توزیع موادمحترقه افزود: با توجه به ایام پایانی سال و ضرورت برخورد با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه غیر مجاز و در راستای تامین نظم و امنیت و ایجاد فضای امن برای مردم، طرح سراسری مبارزه با قاچاق و توزیع مواد محترقه در تهران بزرگ اجرا شده است. 

وی تصریح کرد: یکی از عوامل ضروری در پیشگیری از حوادث و اتفاقات ناشی از استفاده از مواد محترقه، ارتقای سطح آگاهی مردم است که در این راستا برای جلوگیری از حوادث دلخراش می توان از روش های پیشگیرانه و دادن آموزش های لازم بهره گرفت. 
سردار ساجدی نیا خاطر نشان کرد: با بهره مندی از تجربه سال های گذشته و برنامه ریزی های پیشگیرانه همچنین با اجرای طرح های مختلف انتظامی ، کنترل صنوف و با همکاری مردم عزیز و اصناف، تا به این لحظه شاهد کاهش تلفات جانی و مالی استفاده از مواد محترقه نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم. 
وی با بیان اینکه با تولید و توزیع کنندگان مواد محترقه و آتش زا با قاطعیت برخورد می شود، اظهار کرد: طرح تشدید برخورد با دستفروشان و عرضه کنندگان مواد محترقه با بکارگیری تمام توان عملیاتی و اجرایی پلیس های تخصصی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به صورت ویژه در حال اجراست که تا این لحظه علاوه بر دستگیری ۴۹ سرکرده اصلی باند توزیع مواد محترقه و کشف ۱۵تن انواع مواد محترقه قاچاق، بیش از یک و نیم تن مواد اولیه ساخت مواد محترقه نیز کشف و ضبط شده است. 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند، از والدین درخواست کرد: در ایام پایانی سال بر رفتار فرزندان خود نظارت بیشتری داشته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت توزیع کنندگان مواد محترقه مراتب را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ گزارش کنند. 
سردار ساجدی نیا با بیان اینکه بر اساس قانون آموزش ساخت مواد محترقه، منفجره و خرید و فروش این مواد در فضای سایبر ممنوع است، افزود: از چندی پیش اقداماتی در راستای شناسایی سایت های اینترنتی و وبلاگ هایی که اقدام به فروش مواد محترقه غیر مجاز می کنند آغاز شده و پلیس با گردانندگان این سایت ها برخوردی قانونی می کند. 
وی تصریح کرد: فرزندان حضور فعالی در فضای مجازی دارند و برخی سایت ها اقدام به آموزش ساخت مواد محترقه می کنند که خانواده ها باید در این خصوص مراقب فرزندان خود باشند چرا که عدم آشنایی با این مواد و آموزش ناقص سایت ها در این خصوص بسیار خطرناک است. 
رئیس پلیس پایتخت به شهروندان توصیه کرد: کاربران محترم با مشاهده سایت های فعال در زمینه آموزش ساخت یا خرید فروش مواد محترقه، مراتب را با مراجعه به قسمت ثبت گزارش مردمی در سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا