مدیریت شهری

چمران: با حمایت از شرکتهای دانش بنیان می‌توان خودکفایی را گسترش داد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران گفت: در دنیای امروز نمی‌توان با سیستم‌های گذشته کار کرد و باید با فناوری روز همراه شد. بخشی از این فناوری باید از خارج از کشور وارد شود و بخشی دیگر در درون کشور تولید می‌شود. با حمایت از تولید فناوری در داخل کشور می‌توان در شرایط بحرانی مانند تحریم نقش موثری در زمینه خودکفایی ایجاد کرد.

 

وی افزود: بی تردید حمایت از تولید داخلی علاوه بر خودکفایی، قیمت تمام شده محصولات را نیز کاهش می دهد و در راستای اقتصاد مقاومتی کشور را رو به جلو حرکت می‌دهد.

 

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: باید تاثیر تولید فناوری در داخل کشور را نیز مورد توجه قرار دهیم و با ارزیابی شاخص‌های موجود به این نکته توجه کنیم که چقدر فناوریهای تولید شده در داخل کشور به تولید انبوه می‌رسد و به دست مصرف کنندگان مانند شهرداری‌ها می‌رسد.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه تقی پور یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به خلاء موجود در خصوص جایگاه پیشرفت‌های علمی در کشورمان، افزود: باید پیشرفتهای علمی در کشور جایگاه خود را پیدا کند و در صحنه کاربرد نتیجه موثری در رفاه و پیشرفت جامعه داشته باشد.

 

وی ادامه داد: در فرآیند پیچیده بازارهای تکنولوژی که امروز به دست شرکت های بزرگ و چند ملیتی است باید شرکت‌های دانش بنیان داخلی مورد حمایت قرار گیرند تا در این حوزه حضور موثر و تاثیرگذاری داشته باشند. بی تردید برگزاری فن بازارها و نمایشگاه‌های فناوری های نوین شهری می‌تواند نقش حیاتی برای ایجاد ارتباط میان بازارهای شهرداری‌ها و این شرکت‌ها داشته باشد.

 

تقی پور تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید تولیدات را به دست بگیرند و اینکه فن بازارها فرصت مناسب را برای شرکتهای دانش بنیان ایجاد می کنند تا بتوانند تولیدات خود را در معرض دید مصرف کنندگان مانند شهرداریها قرار دهند.

 

 

شهرداریها بازار بزرگ فناوری در کشور هستند

 

به گزارش ایسنا، سروری یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به نیازهای گسترده‌ای که شهرداری های کشور به ویژه شهرداریهای کلان شهرها دارند، گفت: شهرداریها بازار بزرگ فناوری در کشور هستند. بی‌تردید یکی از نیازهای امروز کشورمان برگزاری چنین فن بازارهایی است چرا که در شرایط توافق هسته‌ای دو بحث تسهیل در امور کشور و برخی سختی‌ها به وجود می آید. قطعا با این توافق تسهیل در دسترسی به علوم جدید به وجود می آید و برخی سختی‌ها نیز به دلیل باز شدن احتمالی بازارها به روی تولیدات خارجی برای تولید فناوری در کشور ایجاد خواهد شد.

 

وی افزود: تهدیدی به لحاظ ورود کالاهای خارجی به کشور برای تولیدات داخلی وجود دارد. برگزاری فن بازارها و نمایشگاه های فناوری های نوین شهری باور ما به جوانان و تولیدات داخلی را بیش از پیش افزایش می دهد، همان طور که در جنگ تحمیلی به جوانان مان باور کردیم و نتیجه آن را مشاهده کردیم امروز نیز باید در خصوص تولید فناوریهای نوین این باور را داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: باید فن بازار شهرداری تهران در تمام کشور به ویژه کلان شهرها توسعه یابد و تنها در شهر تهران متوقف نشود. امیدواریم با همکاری شهرداریهای سراسر کشور چنین فن بازارهایی در کشور برگزار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا