مدیریت شهری

وضعیت طرح ترافیک و زوج و فرد در تعطیلات نوروز

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری پیرامون تمهیدات نوروزی پلیس به خلوتی معابر در ایام عید پرداخت و گفت:‌قطعا یکی از تهدیدات در ایام نوروز سرعت غیرمجاز است و مهم‌ترین مأموریت ما مدیریت سرعت که از طریق ۳۷۰ دوربین ثبت تخلف سرعت غیرمجاز ثابت و دستی بحث کنترل سرعت را مدیریت خواهیم کرد.

وی گفت: بیش از ۵۰ تیم نامحسوس نیز در معابر بزرگراهی حضور خواهند داشت.

سردار حسینی در خصوص اعمال جرائم جدید راهنمایی و رانندگی گفت: در صورت ابلاغ نرخ جدید جرائم راهنمایی و رانندگی اعمال خواهد شد.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور به بحث کاهش تصادفات پرداخت و گفت: کاهش تصادفات اتفاقی نیست و نتیجه تلاش همکاران ما در مجموعه راهور و همکاری شهروندان است.

وی افزود: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، ۴۰۱ دوربین ثبت تخلف اضافه شد؛ همچنین برای بحث برخورد و ثبت تخلف وسایل نقلیه سنگین از خط سرعت بزرگراهی سامانه ثبت تخلفات اضافه شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به فعال‌سازی سامانه ثبت تخلفات ساکن، سامانه ثبت‌ تخلفات ورود خودروهای شخصی به پایانه‌های مسافربری، سامانه ثبت تخلفات ورود به طرح زوج و فرد، سامانه ثبت تخلفات ورود غیرمجاز وسایل نقلیه سنگین به داخل تونل، سامانه ثبت تخلف ورود به خطوط ویژه در سال ۹۴ خبر داد.

سردار حسینی عمده‌ترین مأموریت‌های این پلیس در سال ۹۴ توسعه هوشمندسازی معابر عنوان و تشریح کرد: بحث افزایش تردد پلاک‌های غیرتهران را در سطح شهر تهران شاهد بوده‌ایم که باید برنامه‌های برای ساماندهی این وضعیت داشته باشیم چرا که طبق آیین‌نامه و قانون رسیدگی به تخلفات مالک خودرو موظف است بعد از خرید نسبت به تعویض پلاک اقدام کرده یا اگر محل سکونتش جابه جا شده حتما پلاک جدید را اخذ کند.

وی با بیان این مطلب که طرح ترافیک و طرح زوج و فرد از ۲۸ اسفند ۹۴ تا ۱۳ فروردین ۹۵ اجرا نخواهد شد، اعلام کرد: اعتبار طرح ترافیک سال ۹۴ تا توزیع کامل طرح ترافیک ۹۵ به قوت خود باقی خواهد ماند.

سردار حسینی گفت: برای روز ۱۳ فروردین نیز پلیس تسهیلات ویژه‌ای برای کنترل ترافیک در معابر منتهی به بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌های تهران اندیشیده است تا امنیت ترافیکی حکمفرما باشد.

وی افزود: ساعات کار ستاد ترخیص خودروها نیز افزایش یافته تا شهروندان دچار مشکلی نشوند.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی پایتخت در پاسخ به سوالی در مورد اختلافات مطرح شده بین شهرداری تهران و پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: روابط کاری و ارتباطات پلیس با شهرداری تهران کاملا تعریف شده است و شرط و شروطی در این بین وجود ندارد.

وی با بیان این مطلب که رانندگی در کلانشهر تهران باید هزینه داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید ساز و کار عوارض و خودروها در تونل‌های تهران مشخص شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا