اجتماعی و فرهنگی

امکان استرداد آنلاین بلیت قطار تا فروردین

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سعید رهنما در نشست خبری عقد قرارداد با برندی فعال در زمینه تجارت الکترونیکی جهت تسهیل در زنجیره خدمات‌دهی به متقاضیان استفاده از سرویس‌های راه‌آهن، اظهار کرد: برای اولین بار این امکان در کشور فراهم شد که مسافران بتوانند به صورت آنلاین و هم‌زمان امکان خرید بلیت حمل‌و‌نقل ترکیبی هوایی و ریلی را داشته باشند.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه شرکت رجا یکی از ۱۱ شرکت بخش راه آهن جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ قطار داریم و سالانه حدود ۱۷ میلیون مسافر در شبکه‌ ریلی جابه‌جا می‌شوند و توسعه‌ بازار و افزایش خدمات در راستای مشتری مداری از جمله اهداف مورد توجه شرکت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اقدامات مهم شرکت رجا، به برنامه‌های جدید این مجموعه اشاره کرد و افزود: افزایش کیفیت خدمات و توسعه‌ برندهای معروف مثل سبز و سیمرغ از جمله برنامه‌های ما در آینده‌ی نزدیک است.

او با اشاره به همکاری مشترک این مجموعه با سایت علی بابا، اظهار کرد: از این پس مسافران می‌توانند به صورت هم‌زمان بلیت‌های ترکیبی ریلی وهوایی را از طریق این سایت خریداری کنند که تا پیش از این، امکان خرید هم‌زمان وجود نداشت.

وی در عین حال بیان کرد: این مجموعه به عنوان یکی از شرکای تجاری ماست تا بتوانیم در این زمینه حمل‌و‌نقل اتوبوسی را نیز در راستای حمل‌و‌نقل ترکیبی اضافه کنیم.

مجید حسین نژاد مدیر سایت علی بابا نیز در ادامه با بیان اینکه هنوز با اهداف مدنظر فاصله‌ زیادی داریم اما گام‌های مهمی برداشته‌ایم، گفت: ما در بحث بلیت داخلی هواپیما منحصرترین و با کیفیت‌ترین پکیج خدمات را ارائه می‌دهیم و در راستای حمل‌ونقل ترکیبی نیز کار مشترکی را با شرکت رجا آغاز کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های آتی این مجموعه، گفت: استرداد آنلاین بلیت قطار از موضوعاتی است که با شرکت رجا در حال انجام هستیم و تصور می‌کنم تا پایان سال یا تا فروردین ماه سال آینده این کار انجام شود.

او با بیان اینکه به دلیل فراهم نبودن بسترها در حال حاضر رزرو بیش از ۹۵ درصد هتل‌ها به صورت آفلاین انجام می‌شود، گفت: در این زمینه همکاری با سامانه جاباما داشتیم و گام مهمی را در این راستا برداشته‌ایم تا در زمان‌های مشخص هر خانواده با هر سطح درآمدی بتواند سفر کرده و در هتل‌های مورد نظر اقامت گزیند.

وی در عین حال بیان کرد: در تلاشیم تا در بهار آینده حمل‌و‌نقل اتوبوسی را نیز به این مجموعه اضافه کنیم و در تلاشیم تا بتوانیم از ظرفیت خالی که هتل‌ها دارند به خوبی برای سرویس‌دهی به اقشار مختلف جامعه استفاده کنیم؛ این چیزی است که در دنیا اتفاق افتاده که البته به ابزارهای تکنولوژیکی نیاز دارد که در حال آماده‌سازی است و پس از آن با تحلیل داده‌ها پکیج مناسبی را برای خانواده با هر سطح درآمدی ارائه می‌دهیم.

حسین نژاد در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره برنامه برای راه‌اندازی بخش انگلیسی سایت، گفت: در خرداد ماه سال آینده نسخه انگلیسی سایت را خواهیم داشت ولی نکته مهم این است که هدف ما بازار ایران است ولی در عین حال به بازار روسیه و چین برای ورود مسافر توجه زیادی می‌کنیم و اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا