شورای شهر

نکته جالبی که عضو شورا ی شهر به آن اشاره کرد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حقانی درمراسم اختتامیه برگزاری کارگاه‌های روش‌های نوین مبارزه با جانوران موذی شهری گفت: به جای کاهش وفور موش، باید بر روی جمعیت شهر تهران کنترل داشته باشیم.

وی افزود: ظرفیت زیستی این شهر به اتمام رسیده و از سال ۷۵ به بعد هرچه به میزان جمعیت افزوده شده است، خارج از تحمل زیست‌محیطی این شهر بوده است.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: باید توسعه شهر تهران دارای پیوست زیست‌محیطی باشد. قطعا ارتقای کیفیت زندگی شهروندان راهی جز ارتقای محیط زیست به آنها و افزایش شاخص‌های زندگی شهروندان در شهر ندارند. متاسفانه امروز روز به روز شاهد کاهش شاخص‌های زندگی شهروندان تهرانی هستیم.

حقانی ادامه داد: آب، غذا و پناهگاه سه اصل اساسی رشد جمعیت موش‌های شهر تهران است. باید با آموزش‌های لازم، غذای ناشی از پسماندهای شهروندان برای موش‌ها متوقف شود و با استفاده از روش‌های نوین، پناهگاه‌های آنها از بین برود. این روند باید ادامه پیدا کند و به کارگیری روش‌های علمی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: باید مشکلاتی که در حوزه نظافت شهر وجود دارد مرتفع شود و با انجام نظافتی دقیق زمینه افزایش جمعیت موش‌ها را از بین ببریم. در این راستا آگاه‌سازی مردم و جذب مشارکت آنها در این میدان از اهمیت بسیاری برخوردار است. بی‌تردید در حوزه تفکیک از مبداء مشارکت شهروندان حائز اهمیت است و این مشارکت از راه آموزش‌های شهروندی امکان‌پذیر است. متاسفانه مسئولان ما در بسیاری از موارد مردم را حساب نمی‌کنند و در نظر نمی‌گیرند که شهروندان باید در اداره شهر نقش فعال داشته باشند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: باید مضرات موش و زندگی آنها در شهر به مردم گفته شود و کنترل جمعیت آنها جدی گرفته شود و در این راستا شهروندان نیز نقش خود را ایفا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا