شورای شهر

اظهارنظر رییس شورای شهر تهران در خصوص فروش تراکم در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی چمران با بیان اینکه در افکار عمومی این گفتار تراکم فروشی در پایتخت رایج است و همه آن را تکرار می‌کنند، افزود: اگر در منطقه‌ای از شهر تهران خلاف طرح جامع و تفصیلی ساخت و سازی صورت بگیرد، قطعا با قاطعیت و شدت با آن برخورد خواهد شد.

وی اظهارداشت: مباحثی که درباره تراکم مطرح می‌شود را نمی‌توان فروش تراکم گفت، زیرا این مباحث ریشه در دهه ۷۰ دارد که در آن زمان تراکم فروخته می‌شد و هر فردی با پرداخت پول می‌توانست به راحتی تراکم بخرد که در سال‌های بعد این روند کند شد و تنها به ساخت پنج طبقه محدود شد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امروز با تصویب طرح تفصیلی ساختمان‌ها باید بر اساس تراکمی که شورای شهر تهران تعیین می‌کند ساخته شوند و ساخت و ساز بیشتر از حد تعیین شده تخلف است که حتی با پرداخت پول نیز قابل جبران نیست.


وی با اشاره به تخلف فروش تراکم گفت: تراکم فروشی جرم است و با فروش تراکم مجاز فرق دارد، در فروش تراکم مجاز بر اساس طرح تفصیلی قطعه زمین و عرض کوچه ارزیابی و تراکم استاندارد تعیین می‌شود.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شهردار تهران نیز بارها تاکید کرده است که با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و بدون ضابطه در این شهر حتما برخورد خواهد کرد.


وی عنوان کرد: امروز به جرات می‌توان ادعا کرد که نه  صد در صد اما تا حد زیادی توانسته‌ایم بر اساس طرح تفصیلی جلوی تراکم‌های غیر مجاز را بگیریم و با موارد تخلف نیز برخورد کنیم.


چمران خاطرنشان کرد: در حال حاضر در هر نقطه از شهر که قرار است ساخت و سازی انجام بشود حتما طبق ضوابط خواهد بود.حتی باید اعلام کنم که بلند مرتبه سازی ها نیز دارای قوانین خاص خود است.


وی ادامه داد: بنده معتقدم که در هر جای شهر نمی‌شود بلندمرتبه سازی کرد؛ تراکم داد و کلاً مخالف بلندمرتبه سازی هستم. هم اکنون قانون بلند مرتبه سازی در شورای عالی شهرسازی درحال بررسی است و تا قانون جدید ابلاغ نشود پروانه جدیدی برای بلند مرتبه سازی در تهران صادر نخواهد شد.


چمران در پایان  تاکید کرد: بلند مرتبه سازی‌هایی که هم اکنون در منطقه ۲۲ در حال ساخت است نیز پروانه ساختشان برای سالهای قبل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا