سیاسی

لزوم استفاده مناسب ازفضای باز پس از برجام

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی لاریجانی عصر یکشنبه در همایش «فرصت های سرمایه گذاری در پسا برجام» در قم افزود: در سال جاری سختی ها و فشار زیادی در بخش صنعت و معدن مشهود بود، اما شاهد به ثمر رسیدن برجام در کشور بودیم که امیدواریم در این عرصه بسیار راهگشا باشد. 

وی با اشاره به اظهار مخالفت برخی افراد با برجام، تصریح کرد: من معتقدم مذاکرات هسته ای با کشورهای غربی به درستی انجام شد و نظام در این رابطه تصمیم مناسبی اتخاذ کرد که در همین راستا بیش از ۳۰ جلسه مفصل برای بررسی نقاط قوت و ضعف برگزار شد تا سازوکارهای درست را مشخص کنیم. 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است در تاکتیک ها کمی پس و پیش شده باشد، اظهار داشت: ایران در زمینه غنی سازی، تحقیق و توسعه و ورود به بازار مبادلات هسته ای در مقابل پذیرش برخی محدودیت ها که هیچ خسارتی به دانش هسته ای کشور وارد نمی کند، به اهداف خود دست یافت. 
وی با بیان اینکه اکنون باید از فضای باز پس از برجام به خوبی بهره مند شویم، گفت: باید جذب سرمایه گذاران در جهت افزایش تولید و صادرات در کشور را بررسی کرده و بخشی از قوانین که برای تسهیل در کسب و کار موانعی ایجاد کرده اند، به دقت شناسایی و برای تصویب قوانین بهتر به مجلس شورای اسلامی منتقل کنیم. 
۲۶ دی ماه سال جاری با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه ۱+۵) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد. 
لاریجانی، عزتمندی و سربلندی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان را منوط به بهبود و ارتقاء وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: امروز شرایط اقتصادی کشور نسبت به سایر عرصه ها ضعف هایی دارد که در این زمینه باید ساختارهای درونی کشور همگرا شده و با کسب نظرات مشورتی بخش خصوصی، به اقتصاد زاینده دست یابیم. 
وی با بیان اینکه برای کاهش نرخ تسهیلات بانکی برای صنعتگران و تولیدکنندگان، باید معوقات بانکی تعیین تکلیف شده و با شیب ملایم این نرخ را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: موانع پیش روی صادرات و رونق کسب و کار در کشور باید احصاء و برچیده شود. 
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه کشمکش ها و نزاع های داخلی، سرمایه گذاران را نسبت به ثبات کشور بی اعتماد کرده و آنها را فراری می دهد، اظهار داشت: برای گسترش و رونق تولید داخلی که به تبع آن بیکاری و بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف می شود، همه باید دست به دست هم داده و تلاش کنند. 
لاریجانی همچنین با بیان اینکه استان قم دارای مزیت ها و ظرفیت های گسترده اقتصادی است و تکیه بر گردشگری به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز استان باشد، تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری در استان قم به ویژه در بخش صنعت و معدن را با جدیت پیگیری می کنیم. 
وی در پایان، بر ضرورت گسترش زیرساخت های ریلی کشور تاکید کرد و از توافق با یکی از شرکت های داخلی برای احداث راه آهن تهران ـ قم ـ اصفهان خبر داد.
همایش «فرصت های سرمایه گذاری در پسابرجام» با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و فعالان اقتصادی استان قم در سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا