سیاسی

اختصاص ۲۴۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای بیمه شخص ثالث برای کاهش تصادفات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز شنبه و در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه ۹۴ در بخش درآمدی بند "ه" تبصره ۱۴ را به تصویب رساند.

 

بر اساس این مصوبه شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند مبلغ ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که بر اساس فروش بیمه ،( پرتفوی )هر یک از شرکت‌ها تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد به صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیفی از جدول شماره ۵ این قانون نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

 

وجوه واریزی شرکت‌های بیمه‌ای موضوع این بند و همچنین وجوه واریزی بند ب ماده ۳۷ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه توسط شرکت‌های بیمه‌ای از درآمد مشمول مالیات شرکت‌های مذکور حذف می‌شود.

 

در بخش هزینه‌ای این بند قید شده که وجوه واریزی باید برای امور منجر به کاهش تصادفات حذف شود که در صورت تصویب این بخش لازم‌الاجرا است.

 

همچنین نمایندگان مجلس بند الحاقی را به تبصره ۱۴ تصویب کردند که مطابق آن دولت مکلف است کمک هزینه مسکن کارکنان نیروهای مسلح ( نظامی – انتظامی) ساکن در خانه‌های سازمانی را پس از کسر از دریافتی آنانان به حساب خاص نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا