اجتماعی و فرهنگی

حمایت نهادهای دولتی برای تامین جهیزیه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین طرح های گرافیکی با عنوان ثابت «جهیزیه‌اش با من» که شما را برای شرکت در یک امر خیر دعوت می‌کند. تامین بخشی از جهیزیه برای نوعروسان.

این تامین جهیزیه می‌تواند شامل جزئی‌ترین لوازم مورد نیاز یک خانواده باشد، از سینی گرفته تا قاشق و چنگال تا حتی یخچال و ماشین لباس‌شویی.

یکی دیگر از موضوعاتی که در این طرح تاکید شده است، توجه به لوازم ایرانی و تولیدات داخلی است. همه اجناس باید ایرانی باشد و یک زوج ایرانی زندگی خود را با لوازم ایرانی شروع کنند.

در این طرح قرار است در یک حرکت ملی که وابسته به هیچ نهاد دولتی نیست و تنها از حمایت‌های آن‌ها بهره می‌گیرد، مردم وارد صحنه شوند و برای تهیه جهیزیه اقدام کنند.

تامین جهیزیه از سوی همه اقشار مردم

معاون فرهنگی شرکت بهره برداری مترو با اشاره به تبلیغات فرهنگی مترو درباره تامین جهیزیه برای ۷۵هزار نوعروس گفت: یک میلیون نفر با تبلیغات فرهنگی ما ارتباط دارند.

محمد صائبی با بیان این مطلب افزود: مترو تهران ویترین شهرداری تهران است و ما موضوعات مناسب و بسته‌های فرهنگی را که در دستور شهرداری هم باشد، به نمایش می‌گذاریم.

وی با اشاره به تبلیغ تامین جهیزیه برای ۷۵هزار زوج تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) گفت: نهادهای بسیاری در این زمینه فعال هستند و ما هم در این قضیه مشارکت داریم و در داخل ایستگاه ها و قطارها این تبلیغات را انجام داده‌ایم.

معاون فرهنگی شرکت بهره برداری مترو تهران اضافه کرد: نکته قابل توجه برای ما این است که مسافرانی که در ایستگاه‌ها منتظر قطار هستند، یا درون قطار نشسته‌اند، مطالب فرهنگی ما را ببینند و با آن ارتباط برقرار کنند و از این طریق فرهنگسازی صورت گیرد.

صائبی تاکید کرد: ما بر اساس نظرسنجی‌ها میزان محبوبیت طرح‌ها را بررسی می‌کنیم. ضمن اینکه از این طریق درمی‌یابیم چه طرح‌هایی در چه مناطقی بهتر دیده می‌شود یا شهروندان با آن بهتر ارتباط برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: ما از این طریق می‌توانیم با دریافت سلیقه مخاطبان میزان استقبال از طرح‌ها را هم بفهمیم و ببینیم که یک مسافر در قطار یا سکو چقدر می‌تواند برنامه‌ها را ببیند و چه میزان اثرپذیری دارد.

صائبی با اشاره به تنوع تبلیغات نیز گفت: در حوزه تنوع تبلیغات هم کارهای مختلفی انجام داده‌ایم و در حوزه‌های مختلف ورود داشته‌ایم؛ از شعر و داستانک گرفته تا نقاشی و نمایش فیلم و… در واقع هر نوع ابزاری را که مردم استفاده می‌کنند در فضای مترو به تناوب و تناسب استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به فضای ماه رمضان و تاکید بر فعالیت‌های خیریه گفت: در ماه مبارک رمضان هم توانستیم کارهای خوبی انجام دهیم که مورد توجه قرار گرفته است.

صائبی اضافه کرد: با توجه به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان یکی از تاکیدات ما بر بحث امور خیر توسط مردم بود که در این زمینه ما تبلیغات آینه شمعدون را داشتیم که با هدف تامین کمک جهیزیه برای ۷۵هزار نوعروس تحت پوشش کمیته امداد طراحی شد.

معاون فرهنگی شرکت بهره برداری مترو اضافه کرد: ما به همه بنرهای تبلیغاتی کد زده‌ایم و با کدها با مردم حرف می‌زنیم. تبلیغات ما در ماه رمضان خوب دیده شده است و این را می‌توان از میزان نظرات مردم دریافت.

وی افزود: ما از دو و نیم میلیون سفر حداقل با یک میلیون نفر ارتباط خوبی برقرار کردیم و به همین دلیل تبلیغات فرهنگی بازخورد خوبی دارد. در هر مسابقه ما حدود ۱۰۰هزار نفر شرکت می‌کنند. ارتباط مردم با ما خوب است ممکن است منتقد باشند یا تعریف کنند و…

طرح آینه شمعدون فعلا ادامه دارد

 رئیس کمیته امداد امام خمینی از ادامه یافتن طرح آینه و شمعدون پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با کمک خیران در طرح آینه شمعدون برای نوعروسان نیازمند، جهیزیه تهیه می‌شود.

سید پرویز فتاح با تاکید به این که کمیته امداد از طرح آینه شمعدون حمایت می کند، گفت: این طرح که از نیمه ماه مبارک رمضان آغاز شده، پس از ماه مبارک نیز ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه با اعلام این که نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد نیازمند دریافت جهیزیه هستند، ‌افزود:‌ مردم و خیران در این طرح به جمع آوری مبالغی برای خریداری جهیزیه نوعروسان کمک می کنند و امداد نیز از محل اعتباراتش به این امر اختصاص می دهد.
 

هیچ نهادی متولی نیست، همه حامی هستند

مجری طرح آینه شمعدون نیز درباره حجم گسترده تبلیغات شهری و تامین هزینه‌های آن توضیح داد.

علیرضا نایینی در پاسخ به این سوال که با توجه به گستردگی تبلیغات در طرح آینه شمعدون این سوال پیش می‌آید که فضای این تبلیغات چطور فراهم شده و آیا بهتر نبود که هزینه تبلیغات صرف تهیه جهیزیه می شد؟ گفت: ما در این طرح از ظرفیت رسانه‌ای موجود در نهادهای فرهنگی استفاده کردیم و بابت تبلیغات و فضاسازی‌های رسانه‌ای هزینه بسیار کمی پرداخت شده و آن هم بیشتر هزینه نیروی انسانی بود که برای تولید محتوا زمان می گذاشتند.

مجری طرح آینه شمعدون اضافه کرد: به عنوان مثال خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی‌ها را به صورت تبرّعی انجام داد و طراحان آن جا نگاه عمل خیر به طرح داشتند.

وی اضافه کرد: یا فضاهای تبلیغی که شهرداری و شرکت مترو در اختیار این طرح گذاشته اند؛ این نهادها یک رسالت فرهنگی و اجتماعی دارند و چون کار ما فرهنگی است و قرار است یک معضل اجتماعی را مرتفع کند، از این ظرفیت موجود استفاده کردیم که در قانون برای کار فرهنگی و اجتماعی دیده شده است.

نهادهای دولتی حامیان طرح آینه شمعدون هستند

نایینی در پاسخ به این سوال که لوگوی نهادهای مختلف در تبلیغات طرح این سوال را ایجاد می‌کند که نسبت این نهادها با طرح چیست؟ گفت: طرح آینه شمعدون یک طرح ملی و مردمی است. متعلق به هیچ نهادی نیست و هیچ نهادی نمی‌تواند خود را مدعی و متولی آن معرفی کند. آینه شمعدون با همکاری و هماهنگی کمیته امداد پیش می‌رود و گروه‌های مردمی ستاد مرکزی را تشکیل داده‌اند.

وی توضیح داد: اما از ظرفیت‌های حاکمیتی استفاده می‌کند. لذا آرم آن نهاد در پای طرح درج می‌شود. مثلا برای بحث تراکت و تبلیغ در سراسر کشور رابطین کانون مساجد کشور زحمت می کشند و لوگوی کانون مساجد درج می‌شود، یا فضاهای دیگر که وجود دارد.

مجری طرح آینه شمعدون تاکید کرد: در واقع این‌ها حامیان طرح هستند نه متولی. ضمن اینکه در ادامه کار قطعا نهادهای دیگری بعنوان حامی به طرح خواهند پیوست و حضور آنها جدی تر خواهد بود.

وی در باره مدت زمان اجرای این طرح نیز گفت: ما از ابتدا عنوان کردیم که باید حداکثر استفاده را از فرصت ماه رمضان ببریم. کار را از نیمه ماه رمضان با جدیت شروع کردیم و اکنون نقطه اوج کار رسانه‌ای ماست که با بحث برنامه‌های تلویزیونی، استفاده از ظرفیت فرهنگی صدا و سیما و فضاسازی در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت استان‌ها ادامه می‌یابد.

نایینی تصریح کرد: هدف گذاری ما این است که این کار تا تامین همه کمک هزینه های ۷۵۰۰۰ تا ادامه یابد.

طرح آینه شمعدون طرحی است با هدف تامین جهیزیه ۷۵۰۰۰ نوعروس نیازمند که شروع زندگی مشترکشان به دلیل تامین نشدن جهیزیه به تعویق افتاده و تلاش این است که در این طرح ملی توجه مردم را به این سمت جلب شود که کمک کننده برای شروع یک زندگی باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا