اجتماعی و فرهنگی

تذکر نژادبهرام به معاون قالیباف: ریل‌گذاری خطوط مترو را نگوئید راه‌اندازی!/ نوع برخورد با حافظی درست نبود

به گزارش شورا‌آنلاین، عضو منتخب شورای شهر، در جلسه رسمی منتخبین با ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران این نکات را متذکرشد:

* پایش مدون برنامه و ضرورت راستی‌آزمایی گزارش‌ها و ضرورت حفظ حرمت نمایندگان شورا و جایگاه نظارتی آن‌ها.

*در بحث پایش، زهرا نژادبهرام خطاب به امانی بر راستی‌آزمایی گزارش‌ها تاکید کرد ضمن این‌که به گفته او باید توجه کرد که گزارش ارائه‌شده به‌صورت مداوم شاخص‌ها را ارزیابی کند که آیا قابلیت پاسخگویی دارند یا خیر؟ 

*به گفته نژادبهرام «یکی از مهم‌ترین موارد لزوم راستی‌آزمایی متوجه مترو می‌شود؛ در مورد «راه‌اندازی» خطوط مترو، مسئولام و مدیران شهری، ارقام و اعداد متفاوتی را بیان کرده‌اند؛ آقای قالیباف این عدد را ۳۰۰ کیلومتر،  تشکری هاشمی(معاون حمل و نقل و ترافیک)، ۲۰۰ کیلومتر (در خرداد ۹۵)و سرانجام، آقای امانی در جلسه روز شنبه که با حضور منتخبین شورای پنجم برگزارشد، این رقم را ۱۹۰ کیلومتر عنوان کرد؛ یعنی ۱۹۰ کیلومتر مترو راه‌اندازی شده است؛ آن‌چه در این‌جا مورد بحث است، صحیح یا ناصحیح‌بودن این رقم نیست؛ نکته واژه راه‌اندازی است؛ آن‌چه آقایان قالیباف، تشکری و حالا امانی از آن به عنوان طول متروی راه‌اندازی‌شده نام می‌برند درواقع، ریل‌گذاری مترو است؛ درواقع این میزان خطوط در مرحله «ریل‌گذاری» هستند.»

* «مترو فقط ریل گذاری نیست بلکه مجموعه ای از عوامل است لذا باید شاخص های آن مشخص شود و هرکاری که قراراست انجام شود ریز شود, کار پایش دقیقا  همینجا صورت می گیرد و می تواند ظرفیت آن را تعریف کند. »

*اما تذکر دیگر زهرا نژادبهرام، به آقای امانی در خصوص نحوه برخورد با سوال آقای حافظی بود؛ او این شیوه پاسخگویی را ناصیحی خواند و خطاب به امانی گفت که «بهتر است در این زمینه نوعی اصلاح صورت بگیرد و پاسخ‌ها شفاف داده شوند.» به گفته این عضو شورا، برخورد آقای امانی در این خصوص کاملا موجه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا