مدیریت شهری

افزایش ساعت کاری باغ موزه‌ها در تابستان

به گزارش شورا‌آنلاین،سعید اوحدی (رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران) با بیان این مطلب به ویژه برنامه‌های فرهنگی شهرداری تهران در روزهای تابستان اشاره کرد و گفت: همزمان با تعطیلی مدارس، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ستاد ویژه برنامه‌های تابستان را برپا کرد و در نهایت تصمیم بر آن شد تا با اجرای هزار و ۴۳۰ برنامه فراگیر و محله‌ای، فضایی شاد برای شهروندان فراهم شود.

وی سه موضوع جلب مشارکت‌های مردمی، توجه ویژه به جوانان، ایجاد نشاط و ارائه آموزش را از مهمترین رویکردهای برنامه‌های تابستانی امسال معرفی و عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که همواره در تهران مطرح است، بحث حیات شبانه و استفاده از ظرفیت‌های شهر در ساعات پایانی شب است. این موضوع به تازگی به طور ویژه مورد توجه سازمان قرار گرفته است و در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های متناسب با احیای زندگی شبانه در پایتخت تدوین می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ادامه داد: با این وجود، سازمان فرهنگی و هنری باتوجه به ظرفیت‌های موجود در نظر دارد تا ساعت کاری باغ موزه‌ها را در ایام تابستان افزایش دهد و خانه موزه‌ها نیز که پیش از این در روزهای تعطیل فعالیتی نداشتند، در روزهای تعطیل این فصل پذیرای شهروندان خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انجام مذاکرات با لوریس چکناواریان، یکی از مطرح ترین آهنگسازان کشور پرداخت و گفت: ارکستر سمفونیک تهران از جمله برنامه‌هایی بود که در دوره گذشته پیگیری شد، اما در عمل جز یک اجرا در مراسم افتتاحیه، فعالیت خاصی از این گروه مشاهده نشد.

اوحدی تاکید کرد: در این دوره اما تلاش ما این است تا از ظرفیت موجود با تمام محدودیت‌ها برای اجرای چند قطعه استفاده کنیم. بر این اساس، با مذاکراتی که با آقای چکناواریان داشتیم قرار شد تا ایشان دو سمفونی عاشورا و مقاومت را برای اجرا در پردیس تئاتر خاوران آماده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا