مدیریت شهری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از منطقه ۱۹ اعلام کرد: توجه ویژه به منطقه ۱۹ در بودجه سال آینده / نگاه خاص به سرانه های مورد نیاز مناطق محروم در راستای تحقق عدالت

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست با معتمدین ، شهردار و مدیران منطقه ۱۹ از توجه ویژه به این منطقه در بودجه سال ۱۴۰۱ و توجه ویژه به سرانه های مورد نیاز مناطق محروم در راستای تحقق عدالت خبر داد.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، پرویز سروری همراه با مهدی هدایت شهردار منطقه ، معاونین و مدیران شهرداری این منطقه پس از بازدید از محوطه میدان مرکزی میوه و تره بار ، طرح ساماندهی خلازیر ، کوره‌های آجرپزی و پارک ایرانیان، در نشستی با مسئولان و شورایاران به بررسی مهمترین خدمات مورد نیاز در این منطقه پرداختند.

سروری درخصوص ساخت و ساز در محدوده بافت فرسوده این منطقه ،عدم توجیه اقتصادی آن‌ها و نیز مخاطرات احتمالی این نوع ساخت و سازها در مواقع بروز زلزله به دلیل عدم استحکام لازم سخن گفت و تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون برنامه و شهرسازی در حال بررسی و اصلاح است.

وی به توجه ویژه شورای ششم به مناطق جنوبی اشاره و بیان کرد: در همین راستا بیشترین بودجه سال ۱۴۰۱ به منطقه ۱۹ اختصاص داده شده و با عنایت به اینکه زیرساخت های شمال تهران از جنوب آن بهتر است، این موضوع گامی برای ایجاد عدالت و کاهش این فاصله محسوب می شود.

به گفته سروری با توجه به وضعیت درآمد، اشتغال و زیرساخت های نامناسب مناطق محروم ضرورت دارد در جهت پیوست عدالت خدمات بیشتری در این مناطق دیده شود و به این موضوع در پروژه های اجرایی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول در ادامه با تاکید بر اهمیت رویکردها اظهار کرد: ما به‌عنوان مدافع شهروندان تهرانی وظیفه داریم در موضوعاتی مثل اعتیاد وارد شده و مجموعه های مرتبط را پای کار آوریم.

این عضو شورای شهر تهران همچنین از ساخت واحد‌های مسکونی در شهر تهران و تاثیر چشمگیر آن ها در احیای بافت ها، ارتقاء امنیت و ایجاد اشتغال خبر داد.

موضوع شفافیت با هوشمندسازی شهر و در نتیجه اهمیت آن در کاهش فسادها،ضرورت ساخت بیمارستان در مناطق فاقد این خدمات با مشارکت و سرمایه گذاری و تأمین زمین مورد نیاز ، توجه بیشتر به کمبود سرانه هادر مناطق جنوبی و مشارکت پذیری و جمع سپاری از دیگر موارد مورد اشاره سروری در این نشست بود.

در ادامه مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ نیز ضمن تشکر از توجه ویژه شهردار تهران و شورای اسلامی شهر به سرانه ها و خدمات مورد نیاز مناطق جنوبی به برخی از مسایل ناحیه سه این منطقه به‌عنوان یکی از نواحی خاص شهر تهران پرداخت.

او اعلام کرد: ساخت و ساز غیر مجاز، فعالیت ضایعات فروشان، تفکیک غیر مجاز پسماند، فعالیت دستفروشان در خلازیر، کوره های آجرپزی واراضی اوقاف از جمله مشکلات اساسی در ناحیه سه این منطقه محسوب می شود.

هدایت ادامه داد: درخصوص ساماندهی دستفروشان خلازیر، هزار غرفه با تأمین امنیت و ارائه خدمات دراین محدوده در حال راه اندازی است و برای تعیین تکلیف اراضی موقوفه نیز به توافقات خوبی در راستای بهره مندی از این ظرفیت بزرگ رسیده ایم .

ساخت مسکن استطاعت پذیر ، ایجاد شهرک صنعتی با تعیین سرانه ها و ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری در خلازیر و برخورد قضایی با اشخاص ذینفع در ساخت و سازهای غیر مجاز از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه از سوی شهردار منطقه ۱۹ بود.

براساس این گزارش برنامه حضور نائب رییس شورای اسلامی شهر در منطقه ۱۹ با تکریم و بازدید از خانواده های معزز شهیدان جهانگیر رستمی و محمد گنجی از شهدای تیپ فاطمیون به اتمام رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا