شورای شهرصفحه اصلی

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران خبر داد: شهرداری ملزم به محاسبه خسارت تاخیر در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شد

با رای اعضای شورای شهر تهران شهردای ملزم به محاسبه خسارت شهرداری ملزم به محاسبه خسارت تاخیر در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد.

به گزارش شوراآنلاین، اعضای شورای شهر تهران در صد و بیست و هشتیمن جلسه خود و در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۸ شهردای تهران به بررسی تبصره ۲۹ پرداختند.

در تبصره ۲۹ شهرداری موظف شده است؛ معافیت‌ها، تخفیفات و بخشودگی‌های قانونی ناشی از اجرای مصوبات شورای شهر تهران و ذیل بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری را به صورت جمعی – خرجی در حساب‌های مربوط به خود ثبت کنند.

مجید فراهانی پیشنهاد اضافه شدن یک بند به تبصره ۲۹ را مطرح کرد و گفت: اینکه هر پروژه‌ای نیمه تمام چقدر خسارت ایجاد می‌کند در محاسبات لحاظ نمی‌شود ما در پروژه پارس جنوبی محاسباتی انجام دادیم و متوجه شدیم با تاخیر در تکمیل برخی فازهای آن روزانه ۲۱ میلیون دلار به کشور ضرر وارد می‌شود.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد ما این است که بندی به تبصره ۲۹ اضافه شود و طی آن شهرداری ملزم شود عدم النفع تاخیر پروژه‌ها را محاسبه کنند و به صورت سالانه خسارت‌های پروژه‌های نیمه‌تمام را اندازه‌گیری کنند.

زهرا نژادبهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد فراهانی گفت: در قراردادهایی که با پیمانکاران بسته می‌شود درصدی را در نظر می‌گیرند که شامل موارد مورد نظر آقای فراهانی می‌شود ضمن اینکه در قراردادهای بالادستی هم چیزی به نام عدم‌النفع نداریم وقتی مبنای حقوقی را نداریم چگونه می‌توانیم آن را اجرایی کنیم؟

در ادامه، ابراهیم امینی، نائب رئیس شورای شهر که در غیاب هاشمی مدیریت جلسه را بر عهده داشت این سوال را مطرح کرد که نتیجه عملی این کار چیست؟

فراهانی در پاسخ به امینی گفت: این بحث، بحث داخلی شهرداری و شورا است ما فقط برای اینکه بدانیم کدام پروژه‌ها اولویت دارند و مثلا از ۵۰ پروژه نیمه تمام کدام را باید زودتر تکمیل کنیم، می‌خواهیم این محاسبات انجام شود برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نباید فقط بحث پیشرفت فیزیکی پروژه را ملاک قرار دهیم؛ بلکه باید بدانیم به ازای هر روز تاخیر چقدر خسارت وارد می‌شود.

در نهایت اضافه شدن بند پیشنهادی فراهانی به تبصره ۲۹ با ۱۴ موافق به تصویب رسید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مصوبه خوبیه این محاسبه خسارت تاخیر پروژه ها. کاشکی زودتر تصویب می شده. چند سال قبل یه فیلم مستندی بود در مورد همین تاخیر پروژه ها و عدم النفع اونا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا