سیاسی

رییس جمهور به چه کشورهای اروپایی سفر خواد کرد؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  حسین جابری انصاری در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با صحبت‌های اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان مبنی براین ادعا که ایران تاکنون دیپلماتهای زیادی از عربستان را کشته است و عربستان تاکنون هیچ دیپلماتی را نکشته است اظهار کرد: گفته‌های عادل الجبیر از ابتدایی که این پست را در اختیار گرفته بیشتر اوقات بیش از این که به واقعیت نزدیک باشد به طنز نزدیک است و جای آقای کیومرث صابری مدیر مسئول گل آقا خالی است که صحبت‌های وی را دستمایه‌ی کاریکاتور و طنزپردازی کند.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان در ادامه گفت: گفته‌های وزیر خارجه عربستان سعودی در صورتی می‌تواند واقعیت داشته باشد که عربستان به تروریست‌هایی که در عراق و سوریه علیه دولت و ملت‌های این کشور در حال جنگ هستند گذرنامه دیپلماتیک داده باشد و چون ایران خدمات مستشاری نظامی به دولت‌های قانونی این دو کشور ارائه می‌کند کشته‌شدن تروریست‌های عربستان را منسوب به ایران بداند.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: حمله به برخی از اماکن دیپلماتیک ایران از جمله سفارت ایران در بیروت توسط گروههای تروریستی که توسط اتباع سعودی هدایت می‌شدند و ارتباط واضح و روشنی با سرویس‌های اطلاعاتی عربستان داشتند صورت گرفت و این حملات تروریستی منجر به کشته شدن دو نفر و وارد شدن خسارت‌هایی به اماکن دیپلماتیک ایران در بیروت شد.

این دیپلمات عالی رتبه خاطرنشان کرد: امروز تقریبا در سراسر جهان از جمله در کشورهای غربی و رسانه‌ها این موضوع به شکل گسترده منتشر می شود که اقدامات عربستان در حمایت تروریست‌ها باعث ایجاد فضای بی ثباتی و بحران در منطقه شده است و قطعا عربستان با این گونه سخنان و فرافکنی‌ها به موفقیتی دست پیدا نمی‌کند.

 

مجموعه‌ کشورهای اروپایی که در گروه دومین سفر اروپایی رئیس جمهور قرار دارد مشخص شده

 

جابری انصاری همچنین در مورد زمان سفر روحانی رئیس جمهور کشورمان به بلژیک و وین و همچنین احتمال سفر رئیس جمهور ویتنام به تهران نیز گفت: زمان سفر آقای رئیس جمهور به برخی از کشورهای اروپایی مشخص شده و گفت و گوهایی برای سفر به دیگر کشورها نیز در جریان است.

وی با بیان این که سفرها معمولا به چند کشور تقسیم می‌شود تصریح کرد: مجموعه‌ کشورهای اروپایی که در گروه دومین سفر اروپایی رئیس جمهور قرار دارد مشخص شده و وقتی برنامه‌های به طور کامل بسته شود در مورد جزییات آن اطلاع رسانی انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد سفر رئیس جمهور ویتنام به تهران نیز گفت: اخیرا هیاتی از ویتنام در تهران حضور داشت و از سوی ایران نیز هیاتی به این کشور سفر کرده است و توافقاتی برای سفرهایی در سطوح عالی‌ تر صورت گرفته و وقتی تاریخ دقیق آن مشخص شد در این ارتباط اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا